söndag 24 juni 2007

Livskvalité


Midsommardagen & butiken öppen igen. För att få lite "väninnetid" med Lena hade jag fixat ledigt till mig idag. Så vi skulle läsa inredningstidningar & böcker & promenixa... Men hon bestämde att hon skulle hjälpa mig att städa vårt vardagsrum som sedan mars varit belamrad av sakerna som vi flyttade från Estilio Design. Sitter här nu och det hela är färdigt & känns obeskrivligt skönt! Ska ta ner julgardinerna i morgon... Låter kanske inte sant från en inredningstok - men sanningen är sådan. Att "komma i fas" känns inte längre som en utopi!
Vi hade massor av kunder på Smultrongården så jag fick hela tiden springa emellan. Helt osannolikt kul att ni alla kunder hittar ut till oss trots spöregn & midsommardag! På kvällen har jag verkligen haft livskvalité. Tagit reda på flädersaften som bloggen Signes Vind inspirerade mig till. Jag stod vid fönstret som man ser ut på ängarna där hästarna går. Det var helt dimmigt & såg magiskt ut. Samtidigt lyssnade jag på reprisen med sommarprataren Uffe Lundell, livskvalité! Alla andra sover - oj, det är nog dax för mig oxå...
Måste fota nya ljuslyktorna som även är jättefina med härligt doftande bondrosor i! Superfint på kakelugnen - men den är inte så rak...

2 kommentarer:

Signes Vind sa...

Så kul att läsa om 1årsfirandet o flädersaften....
Grattis igen till din mysiga ställe - hoppas kunna komma på ett besök snart igen. Men nu kan jag ju genom bloggen följa vad som händer på Smultrongården ;-))

smultrongården sa...

Saften blev superpoppis hos barnen, kul! Ska prova att göra din läckra bärpaj också. Trevligt att du vill läsa om oss!
Kram Eva