måndag 22 oktober 2007

FÖRSMAK AV JULEN PÅ STRÅKET

Jajamän, nu är det dax - här ska tomtar, kulor & doningar fram!
Vi börjar lite smått så att det inte ska bli sån panik till jul för våra kunder. Då ska man kunna sitta & njuta av allt fint man fixat & grejat med till denna härliga högtid.
På onsdag - söndag kör vi då extra öppet.
Vi har öppet on, to, fre 10-18. Lö - sö 10-15.

I caféet har ni en kakbuffé att välja på! Varmt välkomna!
Här är stolen jag lovade fota. Vi sydde nya volangöverdrag istället för dom som jag säljer... Dom passar nämligen inte så bra till julgardinerna. Det här tyget är från Sandbergs Tapeter o jag har det i min butik. Ska göra grå o vit randiga också - det finns ju en tid efter jul...

Jag är så himla nöjd att ha bytt ut dom gamla stolarna efter 18 (ja det är sant 18!!!) år!!!!!
Går här & njuter mest hela tiden...

21 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Jättefint!!!! Skulle gärna hälsa på er i veckan...men dessa avstånd....Får njuta genom datorn! Kram till dig!

smultrongården sa...

Hej svejs! Ja, det är tur vi kan titta o inspireras via datorn - otrolig uppfinning... kram

LantlivsAnette sa...

Ojj ojj..jag tror att jag svimmar här bakom data skärmen !!
Sååå vackert..vilken stol..jag förstår att du går omkring o myser och är nöjd !!efter 18 år så var det dags med nya stolar..och inte vilka som helst..super snygga...
Och jisses vilken vacker volang dyna !!och kudden..och alla fina paket !!
Hur gick det i fredags ?Baxnade dom när dom såg allt vackert hos dig ?
Kram Anette

LantlivsAnette sa...

Lycka till nu med jul försäljningen...tänk om jag hade kunnat vara med...suck...

MiaMaria sa...

Så vackert man riktigt känner julen smyga sig igenom datorn och intill mig.
Härligt!

Må så gott!
Miamaria

Dubbelörn sa...

Så vackert!! Verkligen mödan värt att se resultatet. Är också så förtjust i detta tyg...

Kramar

Hallongården sa...

jaa du Eva, du kan allt få till det du. Men jag vet också att det ligger hårt arbete bakom.

Hoppas det går bra idag!

Se upp för Älgarna i höstmörkret

Kram Eva

Min Skattkammare sa...

Lycka till med "försmaket" på julen!
Här är inga miner sura,
tänk vad tanken kan dig lura!
Tycker dock på sätt och vis,
att man kan få vara rättvis.
Kram kicki

LantlivsAnette sa...

Lycka till nu med era mysiga jul dagar !!Tänk ändå vad ni ordnar och grejar..ni är duktiga ni..
Kram Anette och lycka till..

Sallys hus sa...

Jätte fina stolar!!!
Kan inte låta bli att le....
sydde NI nya??? Är det du och lössen det??? Fniss...
Hoppas på fint väder nu!!!
Kram Katarina

LantlivsAnette sa...

Go morron !
Fullt upp förstår jag...men ni har alldeles säker så himla mysigt ni alla där på stråket !!
I kväll har vi öppet till nio..puuhh..benen brukar kännas som timmer stockar efter ett sånt pass !!
Kram Anette

Chatarina sa...

Hej.
Jätte fina stolar o överdrag,kudde.
Jag kan tänka mig att det är fint hos dig nu.
Jag hoppas att jag snart får tid att komma över. Ha det gott
Chatarina

Signes Vind sa...

Har du öppet på onsdag 31/10? - kommer gärna och kikar på dina fina saker, finns det nåt Odd Molly kvar *fniss*. Besöker min svägerska onsdag - torsdag.
Kram Lotta

Sallys hus sa...

Hmmm... hur ska jag göra nu då???
Vänta här tills mitt i natten så jag kan få bli sist att göra dig glad???

Ha ha... ja i morgon vill vi ha tillbaks det fina vädret. Klädrena vill stå ute. Du har ju just inga prylar ute heller ju!
Kram Katarina

Signes Vind sa...

Mysigt med bad - jag saknar badkar - det måste jag bara ha nästa i nästa boende!
Troligen blir det inte Caroline som följer med till dig - hon är min bästis. Ing-Marie heter min svägerska - hon får gå in först eller tvärtom - så får vi se om du känner igen mig. Jag känner föståss igen dig - men vi sågs väldigt hastigt när jag var hos dig.
Jag måste säga att jag inte är jättevacker i Odd-Molly blusen heller men jag bara älskar den. Ibland kan man falla så otroligt för ett klädesplagg. Jag har den på en galge i mitt pysselrum och bara njuter av att titta på den. Nåväl det är ganska OK med svarta tights o svart linne under - faktiskt!

Linneagården sa...

Fint. Vad finns för spännande i de fina klapparna, tro?
Ha en bra helg
*kram* madelene

Nygammalt sa...

Vilken försmak! Dina stolar är verkligen fina, förstår att det ligger mycket arbete bakom dem. Stolsdynorna har du sytt fina också och allt där på bilden såg väldigt fint och stämningsfullt ut.
Hoppas helgen blir bra för er!
Kram.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hade en så fin dag på besöket hos er på Smultrongården. Det fanns så mycket fint att titta på och köpa!!
Och det blev ju en del att ta med hem. Fick fina kommentarer om klänningen som jag köpte, och jag är själv jättenöjd med den!
Sen blev det ju en del zink-prylar oxå... Adventsljusstake mm...
Hoppas det gick bra med fotograferingen... Ni har ju ett underbart vackert hem!!!
Jag njöt i fulla drag!
Kram
Marie

LantlivsAnette sa...

Go morron i Smultrongården !
Har det varit kämpigt i helgen..kan tänka mig att ni hade invasion av köpsugna kunder som ville in och få julmys !!
Pusta ut och ladda om nu..det är det jag ska göra idag..gamla butiken är tömd..det känns sååå skönt..nu är det bara resten kvar !!
Kram Anette

johanna sa...

Hej
vilken bild...stolen var ju bara såå fin..
kraam

Ljuva ro sa...

Älskar din butik! Var där i fredags och gjorde roliga inköp som jag visar på min blogg idag, hihi! Vi har visst likadana stolar tror jag! Dina dynor är jättefina!