fredag 7 december 2007

Odd Molly vänner!

Ni är många som ringt och undrat var ni kan se mer kläder. I dagsläget är det endast annonsen i Lantliv ni kan se. Men självklart har jag massor av de andra plaggen också. Ni kan bara berätta vad ni vill ha så skickar vi i mån av tillgång.

Inom någon dag så har vi fotat lite mer o lagt ut på bloggen. Och i januari så har vi en sida där du kan handla direkt.
Sackarias Rum
Bilderna idag kommer från min kompis Åsa.



Sackarias är bara 3 månader och bor än så länge hos mamma & pappa. Men när han "leker" är han i sitt jätte fina rum. Vet ej om det går - men förstorar man bilden så ser man att tapeten är Sandbergs ljusblå döskallar. Supersöt! (säljs på Smultrongården..) Att Åsa är inredningsintresserad behöver jag kanske inte berätta...

Hon jobbade hos oss när vi hade butiken i stan. Nu är hon ju mamma ledig men gör små gästspel emellanåt. Till min stora glädje, för hon sköter butiken som om det vore hennes egen. En arbetsgivares dröm!!
Åsa gillar vitt - men blandar mycket. Blått är ofta förekommande... Åsa & Stefans hem är helt fantastiskt hemtrevligt!! Så mysigt så ni anar inte. Kanske kan vi visa mer...??

Idag "bakar vi med barnen", som det står i Lantliv... Min kompis Lena & jag gör det för 20:e året i rad! Det får aldrig missas!! Visas en annan dag.. Vi kokar allt på vedspisen - gissa om vi har röda kinder. Farmor Kerstins kola ger jag recept på en annan dag. Fantaaaastiskt goood! Men tar en hel dag att koka - ingen stress här inte!

I veckan fick jag hallonglögg som en kund gjort. Gissa om den var god! Den åker på nu... Men inte för många - vi har ju öppet i morron... Och massor med nytt har vi packat upp... Hej så länge!

38 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Vad glad jag är som hittade hit :) Jättefin sida!!!

Nu måste jag kolla runt här inne lite mer!

Kram /Jes
PS. UNDERBARA bilder från pojkrummet!!!

Anonym sa...

Oh vilka fina bilder från pojkrummet!!

Måste passa på att kommentera reportaget i Lantliv från ditt hem:-) Jag har ju bara sett det "utifrån" när jag besökt Smultrongården. Givetvis funderat lite på hur det ser ut inne med tanke på din fina butik:-) Jag blev då inte besviken om man säger så för oj vad fint du har inne!! Ett helt underbart hem, nog för att jag anade det och det ser ju så himla mysigt ut utifrån, men det var verkligen härligt att se hemmet från insidan i tidningen!!

Reportaget blev en positiv överraskning då jag väntade ivrigt på tidningen för att se Lantlif Anettes hem och så fick man som grädde på moset se även ditt!!
Ha en skön 2:adventshelg, njut av resultatet från bakningen och hoppas ni får mycket besökare även denna helg på ljuvliga Smultrongården!!
Kram
från "kortglömmaren" du vet;-)

Randi sa...

Vilket sammanträffande - reportage från både ditt och Anettes hem i Lantliv. Superbra! Jättemysiga hem båda två!
Jag önskar dig en riktig skön helg!

Nilla sa...

Äntligen kom jag mig iväg och köpte nya numret av Lantliv, har suttit och beundrat ert vackra hem =)

Vilka underbara bilder från pojkrummet!

Hoppas ni får en riktigt bra helg!

Kram Nilla

LantlivsAnette sa...

Hej vännen !
Jag förstår om många har ringt till dig..annonsen var ju så fin..och Odd Molly är ju så inne nu..alla vill ha dom kläderna,och dom går ju inte att köpa varsomhelst..men hos dig finns dom..!!
Va..ska du också börja med en nätsida i Januari !! Va kul..det ska vi också...ser du..vi hittar på samma saker och samtidigt!!!
Vi kände att vi mäktar inte med en nätsida nu före jul med ny butik o allt,så det blir efter Julen...
Vad spännande att få se din sen !!

Vilket vackert barnrum din kompis ordnat,förstår om hon är en klippa i din butik...vad roligt ...
Ha nu en skön advents helg Norrlands kramar från mig Anette

Sol sa...

Hei, jeg vil også vise min beundring for den flotte bloggen din og den vakre reportasjen i Lantliv. Det er så stilrent, åpent, lyst og luftig. Et veldig vakkert interiør. Jeg skulle ønske at jeg en gang også kunne få bsøke din fine butikk. Hvem vet, kanskje jeg dukker opp der en dag ;-}
Hjertelig takk fordi du viser fram det fine hjemmet ditt. Klem.

Katarina sa...

Hej Eva:)
Tänk så glad man kan bli av att bara se ditt hem i lantliv:)Det var så vackert och så hemtrevligt och precis....så som jag så gärna skulle vilja göra här hemma:)
Och hur bra ser inte du ut då ?? Ett kanonfint reportage och otroligt mycket vackra foton:)
Hoppas att baket blev lyckat, här hemma skall bakas mandelmasse och chokladgodis i morgon med mina tjejer, det skall bli mysigt!
Nu vill jag bara önska er en riktigt skön 2:a adventshelg !!
Kramar Katarina

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, NU först har jag kikat i Lantliv och sett ditt och Anettes fantastika hem!! Himmel så vackert du har det!! Inte klokt, rena drömmen! Och vilket badrum sen då!? Spisen, så vacker och alla detaljer runt om den och den lilla vita skåpen med guldspegeln ovan, tja... man blir ganska matt av att se allt vackert...en sån smak och stil du har, ombonat, juligt och ljuvligt!!! Tack för titt i både tidning och blogg, härlig inspiration! Ha en skön andra advent! Mari.

Granne med Selma sa...

Hej du goa bloggvän! Idag har jag köpt Lantliv... och upptäckt... DIG! Köpte den för att jag visste att Anette skulle vara med och blev så himmelens glad och överaskad när även du var med! Åh, vad jag blev glad! Vilket oerhört vackert reportage. Jag bläddrar om och om igen och det var allt med lite stolthet i rösten som jag sa till min man: Henne bloggar jag med! Önskar dig en fantastisk vecka och en fin andra advent!
Stor kram!

Anonym sa...

Odd Molly = ljuvliga kläder!

Ardisia sa...

Hejsan! Jag förstår inte hur jag kan ha missat din blogg tidigare. Jag såg reportaget i Lantliv och kan bara beundra ditt hem. Fantastikt! Och ännu mer fina bilder bjuder du på här i din blogg... Tack för all inspiration!

Hoppas det är ok att jag länkat till dig.
På återseende! Kram

Karin i Villa Grå sa...

Hej!

Bilderna från pojkrummet är sååå fina, verkligen underbara! Min son är för gammal och vill ha en helt annan stil, tyvärr. Det är nästan så att det är läge för ett fjärde barn (och då gäller det att hålla tummarna för att det blir en kille...) :-)

Bilderna i Lantliv var inspirerande och det är så klart extra roligt att ha tillgång till din blogg också. Keep up the good work ;-)

Ha en trevlig kväll!

Karin

Maria sa...

Gud vad sött, älskar riktiga pojk och flick rum!

Färjtorp sa...

Åh så fint pojkrum de har gjort!!

Alltså vilket fantastiskt fint repotage om dig och ditt hem i Lantliv. Riktigt mysigt och hemtrevligt. Jag har bläddrat om och om igen =)
Kram Johanna.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så tjusigt reportaget i Lantliv blev! Jag har just läst tidningen, om och om igen...och så har jag visat maken; Titta här har jag varit, sa jag! Jag har suttit på den där urtjusiga toan! Det var den som jag inte ville gå ut ifrån!
Jättefint blev det, och det var så kul att jag var där samma dag som reportaget gjordes, så det blev ännu mer speciellt!
Vackert är det lilla pojkrummet också! Det ska bli kul att se mer bilder därifrån också!
Kram
Marie

Nostalgia sa...

Kjempefint barnerom;) Her var det mange gode ideer å plukke;)

Vil bare passe på å si at det var en kjempefin reportasje Lantliv også!

Masse fint å se hos deg.

Sallys hus sa...

Hallå där!!
Ja du nu är det mycket jobb fram till jul!
koka kola en hel dag.....det lät mysigt!
Vilket helt fantastiskt fint barnrum....som en riktig dröm...jag förstår att han gärna "leker" där...fniss..

Måste berätta vad min dotter sa....
Hon satt och blädrade i Lantliv...hon är ju 10 nu så det är ju dags att börja förkovra sig menar jag.....
i alla fall sitter hon tyst en bra stund sen skriker hon....
Åååå...mammma....kooommm!!!
Kolla...varför bor inte vi där??
Jag VILL bo där! Säger hon bestämt och pekar på ditt badrum.
-kolla badrummet!!!
Värsta lyxigaste...dom har ju en röd lång matta......precis som alla filmstjärnor......

Ha ha....gud så jag skrattade, du skulle sett hennes min.
Man ser olika saker.
Allt annat var ointressant men just den......
Det blir väl till att försöka klämma in en lång röd matta någonstans...annars kanske hon packar sina väskor och dyker upp hos dig rätt som det är!!!

Ha en härlig vecka!
Kram Katarina

LantlivsAnette sa...

Hallo vännen !
Paketet kom hit idag !! Wow vad fina dom är..jag längtar hem nu så att jag får prova den !!

Tack såå himla mycket...
Kram Anette
p.s syrran hälsar också !

Karin( Myrtenochsilver) sa...

Oj vad fina bilder du visar, din vän måste ha ett fantastiskt hem( hoppas vi får se mer...)Vad kul att du ska starta nätbutik jag väntar med spänning!Massor med kramar! Karin

Min Skattkammare sa...

Nämen....oj så rart det är i det rummet! Jag trodde först att det var från din butik, men nu ser jag ju att det inte är det.
Hälsa Åsa och säg att det blir 10 points, hi hi!
Ha´det så bra!
Kram Kicki

Sallys hus sa...

Ha ha...hon ville gärna bli inbjuden....men när jag frågade om hon verkligen ville bada med okända pojkar sa hon...

Vadå????
Han behöver väl inte vara med???

Hon är inte blyg hon inte!!!

Vet du om jag någon gång får bygga om vårt badrum så kommer det nog inte bli ett helkaklat.
Gillar också trä och tapet.

Komiskt att ni som också bor i ett stort hus inte heller har en tvättstuga...
Vi har ju också tvättmaskin i badrumet...super trist!
Gamla hus är charmiga men inte alltid så praktiskt planerade.

Ha det!
Kram Katarina

Anonym sa...

Hejsan!
jag vill gärna se vad ni har för utbud av odd molly kläderna! skulle du kunna skicka bilder till mig?

vore väldigt snällt! jg är nämligen jätte intresserad.
på lilli_dilli@hotmail.com

Handplockat sa...

men vilken underbart rum precis i de färger som sonens sov rum har
mkt snyggt

ha en go Tisdag

kramelikram

Min Skattkammare sa...

Jag lade också märke till porslinet......och disken!
Vilken yta.......åhh att slippa trassla in sig i allt man har liggandes där varje gång man ska slå in paket, tänkte jag drömmande.....hi hi!

Designe sa...

Vilket superfint barnrum!..så fina detaljer och fint med vitt trä och den söta tapeten..tyvärr gick det inte att förstora upp bilden...
Jättekul att få se bilder hemifrån dig i Lantliv! Jättefina bilder! Ha en bra dag! Kram :)

Anonym sa...

Åh vad jag älskar din blogg Eva! Det är så kul att läsa den, det är som julafton varje gång jag går in läser, man vet aldrig vad man överraskas av. Härligt!

Är fortfarande väldigt ledsen att jag missade inspirationskvällarna, men är man för uppbokad så är man (skärpning på den fronten för min del!) Förhoppningsvis så kommer det fler :-)

Måste bara säga att min Lantliv blev nästan sönderläst på en gång. Jag har läst om dig i tidningen hundra gånger, och det känns inte som jag är klar än. Du har det ju så underbart fint inne. Du är så duktig!

Nu ska jag rusa iväg till tvätten en stund. Sköt om dig så gott så hörs vi!

Kramar Camilla Örebro

Eva Agnes sa...

Hej Eva!
Läste om di8g i ett supertrevligt reportage i Lantliv.
Det är så roligt att se dig "live".
Du ser verkligen söt ut. Och, så många barn.. Du är rik.
Kramar Eva Agnes

Unknown sa...

oj wow! vilket härligt rum!!!
du har så vackra bilder att bjuda på, jag undrar om det är ok om jag använder dig till min veckans blogg? kram petra
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.8178

smultrongården sa...

Naturligtvis Petra! Jag känner mig mycket hedrad!! Kramar Eva

smultrongården sa...

Naturligtvis Petra! Jag känner mig mycket hedrad!! Kramar Eva

Signes Vind sa...

Så mycket fint det var här då o Odd Molly - mums....
Längtar efter vårens kollektion av Odd Molly - men nu måste ja lugna mig lite. Nu får jag säga i min favoritaffär - "sälj inte några Odd Molly plagg till mig - jag får inte köpa!!!!" - men konstigt nog vill de inte säga nej ;-)
Har köpt Lantliv o frossat i ditt hem m.m - den tidningen bli bara bättre o bättre.
Hoppas du hinner ta dig lite glögg då o då....
Kram / Lotta

LantlivsAnette sa...

Halloj tjejen !
Odd molly tunikan satt perfekt..super duper !
Betalade igår,så du vet...
Kramis Anette

Handplockat sa...

halli hallå
du har "BARA" två mail från mej idag

kolla mailen

bästa Onsdagskramen

LantlivsAnette sa...

hallo..sitter på jobbet o tar mig en filtallrik.och bloggar lite..hi..hii..
var till frissan i morse(igen...)
jag blev less och klippte bort alltihopa...så nu är man ganska korthårig..men lite längre framtill..jaa.jag är nöjd...
Kul med förändringar...
Kram Anette

Nygammalt sa...

Vilket härligt rum. Han kommer att trivas och leka bra där.

Måste få passa på och berömma ditt fina hem jag såg i Lantliv. Jättefint har du i ditt hem!
Önskar dig en god helg med bra försäljning ;)
Kram.

LantlivsAnette sa...

Halloj Eva !!
Stopp..stopp..beställ inte någon nu tunika..syrran törs inte ta en till..man vet ju aldrig om den blir för liten den med..
Men tack ändå..jag skriver från jobbet nu,,jag har inte din mail här...
hon behåller sin,säljer den kanske till nån...
Kramis Anette

Livet i träsket sa...

Vilket underbart barnrum! Blir oerhört inspirerad, gillade också inslaget i Lantliv!

marie sa...

Oj, vilket fint pojkrum!! Det hemmet skulle man gärna vilja se mer av! Fantastiskt! Ska nog kolla lite i Lantliv nu igen på alla fina bilder från dig och Anette, så kul och inspirerande! Ha det så gott! Kram