fredag 20 juni 2008

GLAD MIDSOMMAR!

Det önskar jag alla som tittar in här. Och speciellt våran Stina som befinner sig i Spanien. Skönt när alla kycklingar är insamlade tycker den här hönsmamman, men det är ju inte alltid möjligt...

Inom några timmar kommer foton också, men det är nåt fel & jag är inte kvinnan att fixa detta. Dock är Adam det som anländer från huvudstaden snart. Så håll ut!

Vill bara tala om att vårt 2-års firande gick bra. Med risk att bli tjatig måste jag få lov att återigen prisa våra super trevliga kunder. Det är verkligen ni som gör att det känns som om man har världens roligaste jobb - Tack för det!!!

Nu ska jag berätta fem saker om mig själv. Melilnda på b.migoalice.se samt Lisa på Klinta har bett mig, så nu kör vi:



Vad gjorde jag för 10 år sen?

Då fick jag vårt fjärde & sista barn, Fabian. Hade lokal i Örebro & körde "Må bra kvällar" & dagar. Hudvård, make, massage m hälsosam mat. Barnen var ofta med & satt i nåt rum intill. Hade inredning i källaren hemma i huset, 4km fr Smultrongården.

Fem saker jag ska göra idag?

Oj, bara 5!?? Dammsuga & torka golven. Nya gardiner i vardagsrummet. Göra rabarberkompott m vitchokladmousse, dajmtårta, smarriga mackor & en massa annat mums. Stryka bron m olja. Umgås m våra vänner som kommer vid lunch. Åka på traditionellt midsommarfirande. Sen hem & umgås & parta hela natten för att sedan pigg & fräsch öppna Smultrongården kl 10.00 på midsommardagen...

Godis jag gillar?

Choklad & lakrits - gärna ihop. Äter det gärna till frukost & lunch & middag = Helt sant! = Helt vansinnigt! = Måste ta tag i det...

Vad skulle jag göra om jag blev miljonär?

Fixa ett barnhem m skola & allt i nån by som behöver det. Se till att det går jätte bra, så sprider det sig & överallt finns fungerande ställen och till slut var hela världen god.... ja, det önskar jag men kanske det inte går??

Köpa ett hus på nåt ställe där solen skiner & låna ut till vänner & mina stamkunder.


Städer jag bott i?

Hm, säger som Melinda: städer..? Är uppväxt i STORVIK (nån som öht vet??). En gång var vi en av Sveriges största järnvägsknutar. (Nu stannar tågen knappt..!) Per-Gunnar Evander & Lina Erkelius kommer härifrån.

Pasadena i Los Angeles känns kanske bättre igen? Bodde där bara 6 månader. Men fantastiska sådana. Med dater i Hollywood, loppmarknader, MASSOR av konserter. Träffade min kompis Lena O. som kommer idag. Kul tid!

Sandviken: flyttade ihop med Lars där 1983.

Örebro flyttade vi till 1985 då Lars blev värvad att spela fotboll. Själv var jag ett bihang... och här är vi kvar.

Jag återkommer med vilka jag skickar detta vidare till. Nu måste jag nog snabba mig eftersom "att göra listan" var rätt nedbantad...

Vi hörs, ha det bara bäst i det svenskaste av allt, MIDSOMMAR!

Kunde jag skulle jag lägga till underbara Ted som sjunger nu, lyssna & njut,

Kramar Eva

14 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Kikar in och önskar dig en härlig helg!
Jag lyssnar också på Ted, min tonårsfavorit, hittade en samlingsskiva på Coop när jag var där sist.
Kram kicki

LantlivsAnette sa...

Hej min vän !!
Åhhh du..vilken lång lista du hade idag..hur ska du hinna ? jaa, du är ju snabb och flink som få..så det går nog...
Jag sitter här och ska precis iväg till jobbet nu..vi har öppet till två..vi har aldrig haft öppet på en Midsommar afton, så vi får väl se hur det går..jag är tveksam..
Men då är jag ledig Lör och Sön..och sen börjar jag min semester..jiippiieee...
Jag önskar dig en riktigt härlig Midsommar helg...
Och tack, visst blev min nya bruna hårfärg bra..
Ha det så bra Kram Anette

hemtrevnad marie sa...

Ha en härlig midommar!!
Själv ska jag också städa och pynta det sista i boa.....Guben står för maten och baket är avklarat av mig igår....
ha det gott!
kram

Signes Vind sa...

Hoppas du haft en riktigt skön o avkopplande midsommarhelg. Själv jag har bara kopplat av, ätit gott och myst.
Lite fotboll blir det på kvällarna och något smycke då o då + en bra pocket i solstolen (i lä - här har det stormat idag men solen skiner ).
Må så gott / Lotta på Signes vind

Anna sa...

Kul att läsa lite mer om dig Eva! Alltid kul att få veta lite mer om damerna bakom bloggarna. Oftast är det väldigt intressant historik! Hoppas vi får höra mer om dig.... :)

Lisa

♥ Pia... sa...

hej..ja liiite sent är det väl att önska god helg nu:)..men .. du jag skrattade gott åt att se oss som 80 åringar..fast jag är väl lite äldre förstås:) grattis till 2årsjubileumet och ....PIA

mig & alice sa...

Oj, vilken att göra lista...hoppas verkligen inte att någon halkade på det nyoljade golvet ;-)

Vad roligt att få läsa om dig och vad du gjorde för 10 år sedan...men vi är ju inte ett dugg äldre idag, eller hur? ;-)

Vet du, på lördag fyller jag lite halvjämnt och jag har önskat mig en Noratripp med övernattning av min käre man. Om jag blir bönhörd så blir det väl en tur någon gång i juli, då kommer jag och hälsar på dig!!
P.s. jag har en tävling på bloggen nu så kika in där vetja :-).

Ha det så gott så länge.
Kramar i massor
Melinda

LantlivsAnette sa...

Hallo där !
Aromaterapi..vad härligt det lät..
Jag har varit och fått massage idag och hon trycker bort låsningar i ryggen också så det smäller om det..skönt...
Så nu är man mjuk i kroppen..jag började genast att måla ytterdörrarna i verandan,pardörrar med spröjs..ujj..ujj det tog fyra timmar och då har jag bara grundmålat..man undrar vad man gett sig in på, men fint blir det..jag ska visa sen.
Ha det så bra Kram Anette

Elin Käll sa...

Vad synd att du inte har öppet på fredagar, jag har laddat för att ta med mig tvååringen och bebben, ändå kunna titta i din underbara butik och fika i trädgården. Kanske du drar en lättnadens suck, och tvååringen med?

Vi kommer en annan dag!

Elin Käll sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fabrikken sa...

Så fin blogg du har :) Her må jeg inn mer! Mye fin inspirasjon.

Ha en fin helg videre.

Sött och sunt sa...

Hejsan! Var på premiärbesök i din underbara butik i helgen...WOW! vad mkt fint du har!! kommer gärna tillbaka.

Jag lånade en bild av dig och länkade till digg på min blogg. Hoppas det var ok?!

Mvh Sofia

LantlivsAnette sa...

Hallo där borta !!
Jag var tvungen att gå in en stund, det är så hett ute..pust..inte klaga..men jag tar en liten inne paus nu..
Jag har suttit i mina nya däckstolar, tänk jag är så lycklig över dom, jag har velat ha såna i flera år, men nu slog jag till på två stycken, jag ska visa dom i morron.
Jag har faktiskt målat lite också..hii..hii..mina blomlådor i trä som jag har på verandan, dom var ockra gula innan, nu blev dom vita..
Hoppas att solen lyser på dig och att kunderna strömmar till varje dag..Ha det så bra vännen Kram Anette

Sallys hus sa...

Hallå där!

Hoppas du hade mycket folk i går!
Vi fick ju tur med vädret trots allt...:)

Vet du jag skulle ha ringt dig.....hoppas jag hinner innan vi kliver på båten.
Tyget var inte med.....fniss...du måste ha glömt lägga det i påsen.
Jag kikade i påsen i går kväll....
Kanske du la det åt sidan där vid disken......hihi...vi babblade väl alldeles för mycket...:)
Minns du? Det var ju 2 meter av det rosarutiga.

Vi hörs!
Kram Katarina