fredag 8 augusti 2008

And the winner is...

I lördags drog vi juli månadsvinnare i presentkort lotteriet. Det var en hel massa som skrivit sitt namn den här gången så vi fick ta ett jätte fat & hälla ut alla lotter på.

De två rara tjejerna hjälpte mig och de drog KRISTINA (dock utan efternamn..?) med telefonnr 0580 - 715 01. Dom sa att det är Kopparbergs riktnr. Då kändes det som att jag kan ha en hint om vem denna Kristina är. Är det den jag tror så brukar hon läsa bloggar så jag gör ett försök med att meddela på detta viset och se om denne Kristina hör av sig. Spännande. Tänkte att jag ska publicera alla som vinner även på bloggen i fortsättning.

Kristina - du är välkommen att hämta ditt presentkort på 300:-. Grattis!




Det gick med en ryslig fart!

Att få mysiga, kuriga höstkänslor. Tog därför in rönnbär och prydde en krona från SIA. Den är så fin när alla skålar lyser upp kring det gröna och röda. Kronan kostar 995:-. Det bästa med ljuskronor är att det är så tacksamt att dekorera dom till varje tillfälle. Vips har man en "ny" krona!

I myset & rusket tog Fabbe & jag oss ett ljuvligt rosenbad sent igår kväll. Alltid får man höra nåt som stärker ens självförtroende såna gånger.

-Fabian: -Mamma varför har dina knän såna konstiga knölar??

-Något irriterade mamman: -Men snälla Fabian jag har ju talat om för dig tusen gånger att jag ramlat av min häst & blivit dragen i backen och då får man såna knän. Inte så skoj att visa när det är sommar & ännu mindre skoj att bli påmind...

Funderar på att sluta bada med sonen. Berättar kanske en annan dag vad han sa för nån vecka sen. Bearbetar det ännu.



I förrgår kväll fick jag en mycket trevlig inbjuden så jag tog cykeln & hojade iväg. Jag berättar vart jag var & visar mer bilder nästa gång. Mina grabbar väntar på mig...

9 kommentarer:

Betty sa...

De säger ju att man ska trilla av hästen 100ggr innan man blir en bra ryttare så hur många ggr har du kvar nu ?
Vilken vacker krona du klätt med rönnbär blev riktigt sugen på att börja höstmysa nu.
Tack för att du kikade in hos mig igen.
Kramar från Betty !

Anna sa...

Hej Eva!

Jag undrar om du ska på Formex? I såna fall får du komma förbi Monster C22:70 och hälsa på mig!

Lisa på Klinta

Anonym sa...

Hej Eva
Ja du har nog gissat rätt vem jag är .Vad glad jag blev att det va just jag som blev dragen bland alla lotter.Va vacker kronan blev med rönnbär.
Kristina på Snickaregatan

Kerstin sa...

Fniss!! Dessa barn, dessa barn...de är ju underbara i all sin spontanitet!

Ljuskronen var jättefin och höstmysig med rönnbären!

Kramar!!

hemtrevnad marie sa...

Hejsan!!
Tänk så fint det är med rönnbär....nu väntar man ju nästan på hösten!!!
Vi satte en rönn i vår rundel i våras...men den ser så risig ut så jag tror tyvärr inte det blir något av den....:(
Ska nog förhoppningsvis mot örebrohållet torsdag, fredag...hoppas hinna till dig då....om jag hittar...vi ska upp för barnens skull så jag får väl inte så mycket tid på mig ,men har tänk mig till dig!
Har du öppet då??
Hur hittar man lättast till dig om man kör karlstad, karlskoga....?
kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Så vackert du dekorerat din krona, höstlikt... så fint i din butik, jag såg i en tidning, minns inte vilken nu , ett repoartage därifrån, så himla fint! Buffén i inlägget under såg mer än god ut! Ha en fortsatt skön sommar, det lilla som är kvar av den.. Mari.

Katarina sa...

Hej på dig !
Du jag kan berätta för dig vad min 4,5 åriga dotter sa i somras då vi satt ute med bryggan full av middagsgäster..
Jag lutade mig något över henne för att nå ett fat på bordet.
-Mamma , säger Line med rätt stora ögon.
-Ja
- Varför är du alldeles extra så där mjuk o gungig under armarna ?

....Behöver jag säga att många log runt bordet och jag kände att vore det inte så hett hade kanske långärmat varit himla snyggt i kväll , ler*

Kram på dig !

Katta

Katarina sa...

Hej på dig !
Du jag kan berätta för dig vad min 4,5 åriga dotter sa i somras då vi satt ute med bryggan full av middagsgäster..
Jag lutade mig något över henne för att nå ett fat på bordet.
-Mamma , säger Line med rätt stora ögon.
-Ja
- Varför är du alldeles extra så där mjuk o gungig under armarna ?

....Behöver jag säga att många log runt bordet och jag kände att vore det inte så hett hade kanske långärmat varit himla snyggt i kväll , ler*

Kram på dig !

Katta

hemtrevnad marie sa...

Hej Eva!!
Det var jättekul att få besöka din mysiga butik igår!! Edvin och Eskil hälsar och tackar för kolorna!!
Tacka dina väninnor för vägbeskrivningen med,,jättegulligt!
kram