lördag 16 augusti 2008



Smultrongården + NK = SANT

Hippa Nk mitt i hufvudstaden med alla hippa fina besökare och tjusiga märken.

Smultrongården in the middle of the busch men också med fina, härliga besökare.

Tro´t eller ej men vi har nåt ihop...

Igår satt jag hos frissan och en tjej långt uppifrån landet ringer. Hon hade sett att Karin Jimfelt, Odd Mollys chefsdesigner (och en av ägarna) tilldelats GuldKnappen. Grattis säger vi till det förstås!! I alla fall ville tjejen ha samma klänning som Karin hade på sig. Till svar på Mollys kontor får hon: Smultrongården i Södra Dylta och NK är de enda som tagit in just den. Ujuj, det kändes ju lite konstigt.

Vad mer har vi ihop?? Jo, den underbara Smultrontvålen som nu fått kompisar...

Smultron Body Butter samt Smultron Scrub. Oh, jisses. Gissa om det doftar gott!!
Än så länge är det visst bara vi som säljer det också. Så visst har vi nåt gemensamt.

Fantastiska produkter!

Dags för Pirrimagen... Ja, faktiskt. En sån här liten ynka pynka sak får mig att bli alldeles lycklig. Älskar man vackra ting så kan det ibland räcka med en ljuslykta för 40:- lika väl som en dyrare prislapp. Det är det som gör arbetet så underbart! Sen vet man att många kan handla för det priset och dom blir också glada över sina fina grejer. Det är riktigt kul!

Gulliga Gunillas Orangerie/Växthus

Det var dit jag hojade. Jag säger bara WOW!!! Gunilla är en mästare på mycket. Helt fantastisk att få till det. Att sitta i hennes växthus är som balsam för själen.

Jag fick ta kort fastän hon säger: det är ju inte klart än! Men kära nån, det är ju ändå så snyggt så man svimmar!!!






Hörrni, ha en skön helg! På med raggsockor & fleece, Tompa Ledin fick rätt i år igen!

3 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Tjingeling på dig !!
Nämen ojj..du och NK..inte illa !!
Men jag är hundra på att du har det tusen ggr finare än NK..mysigare och mer personligt , så du vinner !!
Vad synd att våra plagg inte hinner komma tills vi ska på mässan, men jag har ju min grå vita tunika den funkar alltid,jag får sååå mycket beröm för den..
Vet du Eva, vi ska på mässan Lördag o Söndag..rackarns vad synd att du inte är där då..det hade varit så roligt att sitta o äta tillsammans...
Så du ska till Danmark på mässan, åhhh vad roligt , där hittar du säkert en massa fint..tänk att det lackar mot jul..vi är ju lite före vi som har butiker,en mysig tid..
Nu den 29 Sept öppnar del 2 i vår galleria, det blir 8 nya butiker..wow..då blir det nog rejält med snurr till hösten !
Ha det så bra Kram Anette
P.s syrran hälsar hon också..

Unknown sa...

Hej du! Där blev jag impad! Men jag hade nog hellre kommit till SMultrongården än NK.

Tidsmästarinnan sa...

jag med! På NK känner jag mig alltid lite bortkommen...
Men det vore väldans kul att få komma till er på besök!
Jag tror jag får smyga dit och kolla in den där smultrontvålen i alla fall, den lät ju hur god som helst och jag har ju trots allt närmare till NK :-)

Kram och ha en fin söndag!