söndag 5 oktober 2008

GG Gulliga Gunilla

Hon var åter årets "kranskulla". Urtjusiga kransar kom som vanligt ur hennes fingrar.




Betydligt härligare väder för denna aktivitet i år!

Ser ni, man kan nästan tro att hon är sponsrad av ett visst klädföretag...



Ett fantastiskt härligt väder bjöd denna höstmarknad på

Här sitter ett gäng tjejer & myser i solen & på sidan om är det fullt av vagnar med sovande bebisar i. Kan det bli bättre!??




Ett axplock av några "stammiskunder"
Det är alltid lika skoj att träffa er som återkommer!



Här har vi Eva som åker från Katrineholm. Idag hade hon turen att kunna lapa lite sol innan hemfärden. Trots avståndet är hon en ofta sedd kund på Smultrongården. Alltid lika positiv & glad. Hoppas vi ses snart igen och att potatisen var god, Eva!




Jag kan knappt tro det själv!


Lille sonen säger: -Mamma, kan inte du göra en sån där god bullkrans?
Jo, kanske det, svarar jag. Kom så börjar vi! Det händer verkligen inte ofta att svaret blir jakande vid såna frågor... men denna dag blev det så - och vad jag inte visste

Det var KANELBULLENS DAG - yippie, jag lyckades träffa in rätt dag, har väl aldrig hänt förr. Så Smultronfikat igår blev den ena av två stora kransar. (Ibland ska man väl ha lite tur..) Hoppas ni åt många goa bullar, jisses vad gott det är!

9 kommentarer:

Englas Skafferi sa...

Kul att vårt bröd gick hem och att det förgyllde er höstmarknad! Det ska bli spännande att få finnas med på julmarknaden :-)

Kanelbullskransen såg ju grymt frestande ut! Vi firade dagen här med en jätterolig bakkurs - åtta glada deltagare fyllde mitt lilla bageri och vi lyckades skapa superväldoftande bakverk tillsammans. Jätteroligt!

Allt gott!
Ingrid

Granne med Selma sa...

Knepigt det där med Blogger ibland... har inte råkat ut för det du skrev, men däremot så krånglar min Bloggkoll jättemycket.
Lycka till i utlottningen!
P.S Vi kommer närmre och närmre något eget för varje vecka som går :-)
D.S
Kram Sussie

mig & alice sa...

Oj, vad det såg smarrigt ut!!

Vad det såg härligt ut där i solen och alla vackra färggranna löv.

Jag själv (som inte är någon bullmamma) åkte till ICA och köpte färdiga kanelbullar, iaahhhhh!

Ha det gott vännen.
Kraam
Melinda

Sallys hus sa...

Hallå där!

Jisses så smaskens det där såg ut.
Själv bakade jag helt vanliga bullar...inga konstverk här inte...
fast mina bullar kom en dag försent....;)
Hoppas du är ute o njuter i solen idag...själv sitter jag inlåst i Kumla....haha....
kram katarina

Randi sa...

Det såg ut som ett koselig selskap og så fint høstvær dere hadde!!
Skulle gjerne sett en av kransene jeg da...hihi

Ha en fin dag

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken gobulle!!! Och en sån härlig dag ni såg ut att ha haft. Så mycket snyggt i din butik, ser att du fått in alla grå läckra grejer fr Green gate, snyggt! Mari.

Anonym sa...

Hej! Måste ofta kika in här efter nya inlägg! Det är alltid något på gång hos dig!
Kram Tulipa

hemtrevnad marie sa...

Ser ut att ha varit en härlig höstmarknad!!
Bullkransen gick inte av för hackor...här blev det vanliga bullar ur frysen!
ha det gott!
kram

Malmkakan sa...

Hej! Här kommer ett inlägg från en dalkulla. Har länge velat besökt din butik men ej haft möjlighet. Ska inför jul ordna en liten dagstur med några vänninor och besöka några inspirerande ställen. Smultronstället är givet...