lördag 28 mars 2009

Magen full av:

Nu börjar det dra ihop sig.

Ojojoj, känns bara HUR spännande som helst.
Min tredje resa till Provence och den här gången till mitt eget hem.

MITT HEM
Känns faktiskt helt ofattbart. Fattar det inte riktigt.
Det här har jag nog drömt om sen jag föddes tror jag.
Det känns precis helt som om det blir mitt hem. Där kommer jag så småningom att vara stor del av året. Inte nu direkt men om ett tiotal år.

Kanske inte just i den studion - men i dom trakterna.
Och göra det till "hemma".
Vissa ställen känns som man kommit hem, och det gjorde det här.

Thank God, för både mig och Lars. Tokigt hade det varit annars, haha!


Jag har ju inte berättat för er.
Förra gången var vi på antikmarknad.
Kunde ju inte låta bli att shoppa.

Den här sängen tog mäklaren hand om. Sen flyttade hon den till vår källare.
(Tack o lov att vi har en sån!!!)
Det är inte det enda som står och väntar på mig.
Ett jätte fint zinkbadkar också.
Hur tusikens ska jag få hem grejerna???!
Förslag tages mycket tacksamt emot.
Ja, grejen är den att vi inte kommer att bila på ett tag.
Bara jag o barnen som gillar det. Så då blir det inget...
Fem mot en det är väl rättvist, eller?? Snacka om att ha mandat!


Det här attans snygga ornamentet skulle jag sätta ovanför min absoluta älsklingsdörr på Smultris. Men vet ni, dom hade sönder det under flygresan.
BESVIKEN blev jag.
Synd! Men, men det är världsliga ting.
Vi åker upp till Arlanda i natt. Och är framme i Nice redan kl 10.00 söndag morron.
Ska försöka få tag i en dator och visa lite bilder i morron.
Kul för resten av familjen därhemma också.
Men innan vi åker hem till Provence (hahaha, kommer jag att säga så länge jag lever nu!) ska vi ju ha:
KAKBUFFÉ, sista dagen.
Och födelsedagskalas hos David.
Så ska vi packa också.
Tjohooo, vad sitter jag här för??
Nästa gång hörs vi från ett snöfritt ställe hoppas jag!
Kram på Er
Eva


6 kommentarer:

Patricia sa...

Oj va härligt det låter med Provance....(inte ett dugg avis)... =)

Och gubben din har stort mandat förstår jag...5 mot 1 är inte illa att klara =)

Trevlig resa "hem"!
Mvh
Patricia

Maliva`s verden sa...

Oh så heldig du er ..ja jeg som er frankofil har også hatt den drømmen så lenge jeg kan huske...Så jeg gleder meg med deg...og venter spent på flere bilder:O)Go`tur nedover...klem fra Maliva

Vita hjärtan sa...

Ha en riktigt underbar resa i ett vårigt Provance!!!

Kram Annemari

helen sa...

Åh, så spännande!
Ha det nu så underbart skönt som du bara kan, och lägg ut mycket bilder fram över, så vi frusna nordbor får drömma oss bort...
Kram
Helen

Lise-Lotte sa...

Ha en trevlig resa till ditt andra hem. Vad skönt med sol och värme. Passa på och njut.
kram från oss

mysiga heestrand sa...

Helt underbart att få åka till Provence. Jag har flera gånger tagit tåget med bilen till Avignon
då sover man igenom Tyskland och går av i Hamburg och tvärtom, det är super. Man sover på tåget samtidigt som man har bilen med.
Ser fram emot fina bilder från "Ditt Provence"
Kram Marita i Heestrand och hjärtat även i Provence