fredag 6 mars 2009

Tea Party!
Onsdag 25 mars - lördag 28 mars


Nu är det äntligen dax igen. Denna gången i lite annan skepnad.

Nr 1: Vi har tagit bort namnet "afternoon tea" eftersom det kan bli lite missvisande då det är från 10-18...

Nr 2: Vi har nu fyra dagar så det inte blir så smockfullt under de 2 dagar vi brukar ha.

Nr 3: Vi har tagit bokningshjälp av Örebro Kompaniet, tel. 212121 i Örebro.

Vad som dock är detsamma är att vi bakar hejdlöst.

Jag har hittat en massa nya recept som jag är så sugen på att göra.

Har du själv något "dunderbra" recept?

Maila mig det så väljer vi ut de recept vi tycker passar bäst.

Vi låter våra gäster rösta på bästa bakverk under dessa fyra dagar.

Vinner ditt bakverk vinner du själv ett Presentkort på Smultrongården värde 200:- plus att du och någon vän blir bjuden på nästa tea party.

Ni som vill komma och frossa i härliga bakverk & goda snittar mailar mig eller ringer & bokar.

Ha En Trevlig Helg, med något smarrigt bakverk kanske??

Här gör vi bland annat sweizernötkaka till våra kunder i morron

Välkomna att botanisera bland alla nyheter!

Kramar Eva

Ps. Nästa gång berättar jag vart vår Studio ligger i Provence - jag har fått en massa frågor om det. Klantigt av mig att inte informera...

5 kommentarer:

Tulipa sa...

Hej!
Bjuder ni era kunder på kaka imorgon!?!
Sååå mysigt...
lite den visionen jag har med min nya butik också.
Upptäckte dock hur oerhört noga det är med det tekniska, för att förkorta det hela, om man ville sälja hembakt kaffe/kaka...

Ja...*suck* ibland krånglas saker till alldeles för mycket.
Ert koncept med några dagar med härlig fika och många sorter låter så trevligt och inbjudande!

Kram!

Anonym sa...

Men, åh, så trevligt att fika gott, dessutom i en hemtrevlig miljö, synd att ni håller till så lååångt från mig... Får bli att fixa till något smarrigt här hemma istället ;-)
Ha en bra helg!
Kram
Helen

KLARA LAVENDEL sa...

Hej! Oj vad mycket fantastiskt du håller på med! Jag blir alldeles matt! Hälften vore nog! Jag kan bara önska lycka till och önska dig en fin helg! Kram Ingela

houseofchandeliers and vintage sa...

Oj vad goda saker som syns på dina foton.
Det är mycket frestande när man ska försöka att gå ner i vikt.
Väldigt vackra bakelser.
Vita Zara

Efwa sa...

Vad kul om du kommer och hälsar på i maj. Jag har för mig att du skrev nåt om oktober tidigare men reflekterade inte mer över det. =)
Vet du redan nu ungefär vilka datum ni kommer? Jag åker ju hem till Sverige var tredje vecka och jag vill verkligen inte missa ett besök från er.
Kramar Efwa.
Nu ska vi strax iväg och fira min nyblivna 20-åriga son.