onsdag 18 mars 2009


Tjingeliiiiiiiing!!!!


Oj, nu var det länge sen sist.

Här har som vanligt inte hänt nå´t under veckan som gått...


Bara det att:

  • Vår kära lilla Hanna kom hem 2 veckor för tidigt från Asien turen & skapade tårkalas hos mamman som avskyr att ha nån av kycklingarna borta från hönshuset!

  • Jag måste ringa ner min lilla mor från en nordligare del av landet eftersom jag höll på att svimma av allt som finns att göra.

  • Jag har blivit kär i min otroligt söta tandläkare (trots att han berättade att jag hade fyra, FYRA hål, varav 3 skall dras ut!!!!!!!!!!!!!!) troligtvis för att han har (tror jag) franskt påbrå och hästsvans. Jag går ju under benämningen "mrs toothbrush" vilket gör kariesbyggandet mycket märkligt. Men, socker som hela tiden ligger på tänderna år efter år har orsakat detta. Jag säger bara en sak: No brain = a lot of pain...

  • Jag har även varit hos en tantdoktor eftersom jag trodde att jag hade en analkande hjärtinfarkt. Jag hade aldrig besökt min doktor så när jag ringde trodde hon att jag var dödssjuk & fick komma direkt. Efter massor av prover konstaterades: stress. Självklart! Ja, vad säger man?? Inget jag gillar men direkt hon sa att jag var frisk släppte trycket för bröstet och är allt frid & fröjd igen. Tack!! Det är en massa oro över de saker som händer just nu - självklart JÄTTE ROLIGA men dom medför många, många funderande tankar.

  • Min underbara kamrat tog på sig att göra ritningen för Smultronbyggnationen. Jag finner inte ord för den tacksamheten!

  • Mr Ernst, den snälle mannen, har varit här & givit byggråd. Vi vek honom dubbel på mitten så han kom in i Smultrongården. Mycket trevligt att få sådan proffshjälp här på bonnvischan!

  • Trevliga samtal med vår franske säljare som tycker att vi kan komma in i vår studio på tisdagen, 2 dagar efter vi anländer till Vence. Denna gulliga, trevliga kvinna måste ha missbedömt vår resväg, vi bor inte i grannbyn & vi har inte klippkort. Det måste hon fatta snabbt annars kommer jag inte att tycka att hon är så himla gullig mer!!


Äntligen har jag kommit mig för att sätta upp Himlas jätte fina 1700-tals gardiner i Smultrongården. Det blev verkligen super fint. Dom finns i en hel massa bredder.

Tog även hem mer vaxdukar.
Säsongen börjar ju snart - härligt!!
Kom ihåg att vi nästa vecka har vi tea party med en dingnande kakbuffé.
Extra öppet på fredagen.
Ha det nu bara bäst alla ni!
Kramelikram från mig

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men snälla du, vad otäckt med stressymptomen. Här gäller det att lyssna på sin kropp!!Fast jag vet, hur lätt är det när man har tusen saker som MÅSTE göras??
Fina saker ser jag från Smultrongården!
Menar du den "riktiga" Ernst? Inredningsgurun?
Ha det gott och försök att ta det lugnt!
Kram
Helen

Kallholmen sa...

Vet du Eva att jag blir stressad bara av att läsa om din vecka!
Hoppas att du nu förstår att du måste ta det lite lungt även om det finns massor av saker hela tiden som man tycker om och vill göra.

Hur som helst så önskar jag att jag snart har vägarna förbi vill såååå gärna se smultrongården.
Ha nu en riktigt bra avslutning på veckan och se till at njuta lite.
Själv ska jag på hockey ikväll lär hyperventilera innan matchen är slut.... förstår ej att jag lägger sån energi på dessa gul svarta hjältar.
kram till dig!
Malin

Unknown sa...

Hej

Du får försöka ta det lungt någon dag.
Bara försöka sitta ner och inte göra något.
Ha ha
Kommer från rätt person.
Även om jag är arbetslös så kan jag inte sitta ner en längre stun.
Nu skiner solen också.
Och vad ser man då, jo man måste ta tag i fönstren.
Ha en underbar dag.
Kram

Anonym sa...

Hejsan...

Jag måste säga att jag blir helt lyrisk när jag är inne på din blogg!!!!
Du har helt underbara ideér.

Jag har ett inlägg idag där jag har lånat en bild och hänvisat till din blogg.

Hoppas inte att du tar illa upp!

Många kramar Sue//

Vita hjärtan sa...

Nästan....bara positiva saker....! Skönt att du mår bättre nu, men ta det lugnt så du inte "går in i väggen".....! Inte bra att stressa så med eget företag..... Fina saker du visar, måste snart komma och hälsa på igen!

Ha en bra helg!
Kram Annemari

Anonym sa...

Hej! Kommer vara i Örebro på fredag och såg ju nu att ni har extra öppet den dagen, och med kakbuffé och allting! Vill jättegärna komma då men vilken tid har ni öppet? Hittar inte det någonstans... MVH Nellie