onsdag 25 mars 2009

Tjohooo +10!!!
Japp, lägesrapporten kl 09.00 blir: +10 grader.
Oj, vilken skillnad och oj, vad fort det går!
Vi ska nog klara mitt mål.
Jag fotar...
Emellan eldningarna kommer här kakrapport också.
Här är dajmtårtan.
Dagen till ära dekorerad med mina fina apelsinblommor.
Dom är så otroligt vackra.

Servietterna är helt nya och kommer från Lene Bjerre.
Passar så bra till magnolian från Sia jag visade för nån vecka månad sen.

Dajmtårtan är f ö en av mina kakfavoriter...


Här har vi morotstårtan.
En uppskattad kaka bland kunderna.
Dock inte mig. Har definitivt förätit mig så det går inte alls längre...
Receptet är från Rosendals café bok. Lite krångligt men så jätte bra!
Bananer och cocos är perfekt till.
Här har vi då Pers Apelsinkaka.
Egentligen skulle det vara vindruvor på men det kommer till eftermiddagen.
Det här är en mandelbotten heldränkt i apelsinsaft.
Grädde och garnering på.
En otroligt uppskattad tårta som vi inte haft på jätte, jätte länge.
Fler gradrapporter kommer.
Solen skiner från en klarblå himmel så det ska nog inte ta så himla lång tid nu.
Tjingeling!





10 kommentarer:

Anonym sa...

Oj,oj,oj...Inte bra att sitta med tom mage och se dina underbara bakverk *dreglar* ;-)
Apelsinblommor, deras doft är verkligen ljuvlig!
Jag har ett ganska stort apelsinträd, som är gammalt, minns inte ens var jag har köpt det, eller drev jag upp det från frö?
Det har i alla fall aldrig blommat, till min stora sorg.
Undrar varför?
Ha en härlig dag!
Kram
Helen

Unknown sa...

Hej
Det var inte roligt att det kurrar gott i magen.
Ha det bra

Kallholmen sa...

Nu är du riktigt taskig Eva jag har ju min vita fria vecka inget vitt ska ner i magen och vad visar du idag......Vill genast slopa alla löften och kila iväg till närmaste tårt ställe mums mums.
Kram Malin

Malin Winbladh sa...

Det ser smarrigt ut såhär före lunch är man altt lite sugen!
Hälsar
/Malin

Patricia sa...

Ny besökare på den här sidan och oj va gott du visar, blir ju riktigt fikasugen!!.. =)

Maria - Villa Krutbruket sa...

Härligt väder vi har i Örebro, eller hur?! :)
Härlig våffeldag!!
Kram Maria

mig & alice sa...

Hej vännen.
OJJJJ, sååå mycket smaskens du bjuder på...det känns som att jag skulle kunna slänga mig i bilen bara för att få en smakbit av allt detta.

Receptet på den där morotskakan skulle jag gärna vilja ha. Kan du tänka dig att denna kvinna ska hem ikväll och försöka BAKA minsann!!
Jag+ baka är ingen hit...inte för att det inte bli gottmen jag tycker inte att det är specieltt kuligt...jaja, jag veeet att du äääälskar att baka ;-).

Vi får hem en massa folk i kväll och då måste jag ju bjkuda på något, hahaha. Vi ska ha en stooor festplanering för vår årliga fest som blir i augusti.

Ha det så himla gott.
Kraam
Melinda

Anonym sa...

Nästan så jag känner att det är dags att åka till mina födelsetrakter - bara för att få mumsa i en vacker miljö! :)

Lise-Lotte sa...

Hej Eva
Vad gott det ser ut med alla dina bakverk. Vi får inte tiden att räcka till att komma på tea partyt, synd.....men dygnet har för få timmar ibland. Ha en bra resa till Provence på söndag. (har för mig att det var då ni åker)
Barnen hälsar.
Kram från oss

Majas mammelucker sa...

Hej Eva !
Det var ett tag sen ser att du har fullt upp med alla bestyr...ska försöka ta mig i kragen och besöka dig tiden bara rinner i väg... mycket goda tårtor..mums...var rädd om dig och stressa långsammare är du snäll så det inte blir tokigheter vännen!!!
Sköt om dig och ta hand om dig!
Kram Maria