tisdag 24 mars 2009

Vårtecken!


Jag tänkte fota ett riktigt härligt vårtecken och visa er.
När jag sen såg attViveka hade en riktigt proffsig vårtecken spaning tänkte jag att den tar jag allt och joinar!
Maken hade födelsedag igår och det ramlade in en massa oväntade (men roliga!) gäster så jag hann fota men inte göra någon inlägg...
Är det någon som ser vad är??
Det är mitt fina apelsinträd som är så himla snällt och ger oss massor av helt underbara blommor. Tänk om man kunde förmedla doften den ger.
En enda blomma har en så oerhört stark & frisk doft. Man blir helt lysrisk när man blundar & luktar.
Ett fantastiskt vårtecken!
Men..... om jag tittar ut efter alla snödroppar som hela husväggen var full av - ser jag INTET! Här är helt vitt - dock inte av snödroppar utan av snö.
Jag är tyst och säger inget, tror det blir bäst så...
Meddelar bara att jag just nu springer ut och in och eldar för att det lättare ska bli varmt i morgon på vårt tea party.
Sen har jag ett till problem - ett angenämt sådant.
På söndag åker Adam, Hanna & jag till vårt andra hem.
Jag kan bara inte bestämma för mig vilka färger jag ska ha där.
Svårt när man bara varit där två korta gånger.
Studion är ju rätt vit så det måste till nåt för att få lite värme.
Ska det vara vitt & blått, eller rött, eller pastelligt. Eller kanske vitt & linne. Lite franskt sådär?
Jag beställde ett tygprov från Lene Bjerre. Ett typ i lite siden med spets på. Helt i färgen powder som är så inne nu. House Doctor har underbara plädar o kuddar i samma. Det var så himla fint! Men, nja, kändes inte helt hundra. Får nog bli nåt lite mer lantligt.
Tänk om jag kunde fråga er alla om råd...
Ha det bra, hörrni, jag lär springa ut & elda på....
Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Å vad kul att få se bilder från Provence nästa vecka. Där är det väl snart sommar:)
Hälsa lilla Majakatt tillbaka:)
Viveka