måndag 21 september 2009

Bonjooour!!!!!


Jag har varit på vift ett tag.



På rivieran och spelat fransyska.

Neeej, jag bara luras.

Inte en chans att det skulle gå - hur gärna jag än skulle vilja!
PGA:

Min storlek - elefant - finns överhuvudtaget inte!
Fransyskorna - storlek petit - är så små, så små.



Vissa syns inte ens - man känner bara en lätt vindpust när dom svävar förbi...



Sylvassa klackar på svindyra skor kontra rågummisula på träskor... ja, ni förstår ju själva...

Språket - för att bli lite "med i matchen"bör man ju förstå åtminstone någonting av det som sägs runtomkring. Men sorry, icke ett ord, fortfarande... men, men det ska bli!


Trots detta har det varit helt underbara dagar då vi haft årets "sommarsemester". Hela familjen samsades på 28 kvm. Helt otroligt, eller hur! Och som ni förstår slog vi inte ihjäl varandra eftersom jag sitter här nu.


Den här bilden skickade en av sommarens hyresgäster. Det är från vår terass som vi älskar att sitta på. Man känner sig som om man är med i Aristocats, har ett liv bland takåsarna.


Vi har gjort massor den här gången då vi var där så länge.

Var över till Italien ett flertal gånger. Och tog hem riktigt roliga saker till Smultrongården.


Nu är här helt fullproppat av nya grejer.

Passar ju väldigt bra eftersom vi har höstmarknad med början nu på tors.

Här är en sjal i angora från Italien. Den finns i vinrött och svart också.




Hur mjuk och skön som helst. Längst ut är det en volangkant. Syns kanske lite dåligt.

Smyckena är också Italienska. En hel del fick vi med oss. Och det gick många i lördags men än finns det kvar.





Även armband från Frankrike tog vi med. Dom som vi brukar ha. Ska fota och visa nu i veckan.

Väskor läckra som karameller fick vi tag på. Helt fantastiska!!





Den här som är som en ros är grymt cool.


Kostar 899:-, skinnimitation.





Nu har vi äntligen återigen fått in dom läckra skinnarmbanden med olika budskap på.


Finns i flera färger och kostar 399:-. Går ypperligt att skicka för dig som vill beställa...
Jag lovar att återkomma nu i veckan, troligtvis redan i morgon. Måste visa allt nytt från Molly också. Och alla extremt snygga skinnstövlar åååh, jag som är stövelgalen får rysningar...
Vi har fått en ny medarbetare också. Ett tag i alla fall hoppas jag. Visar henne i veckan...
Kram så länge!
Eva

3 kommentarer:

♥ Affi ♥ sa...

Va härligt ni verkar ha haft det! Önskar att jag bodde lite närmare Smultrongården...
Kram

annika sa...

Ojojojoj....det är mycke nu som ska fotas och visas! Skönt för er med semester i ert Paradis. Härligt att samsas på några få kvadrat. Gud så snygga saker du har tagit med hem. Ska försöka komma ut to eller fre.
Kram Annika

Lillan sa...

Kom idag på att jag inte varit och shoppat hos dig på över ett drygt år?!?! Dags att åka ut igen.
Caroline (signesvindkompis)