tisdag 6 oktober 2009

I valet och kvalet...

var jag igår - men nu har jag bestämt mig. Otroligt konstigt!
För tre år sedan ropade jag in en hel sängkammarmöbel på auktion inte långt härifrån.
Möbeln hade stått i herrgården alldeles nära oss.
Direkt jag såg den tänkte jag att den skulle man ha i ett gästrum.
Med 4 barn i huset blir det i några gästrum över...

Nu har snart 2 av barnen flyttat och gästrum skulle kunna bli av.
Men då har jag fått för mig en annan sak... berättar endera dagen!
Sängarna står på Smultris och många har frågat vad dom kostar.
Jag har alltid svarat: -Tyvärr så är dom våra egna.
Plötsligt för 2 v sen fick jag för mig att säga att dom ev. var till salu.
Sen tänkte jag: Hjääälp!!!!!! Ska jag sälja dom nu, nu när vi kanske kan använda dom snart.
Men det kommer ju inte att bli nu. Och kan jag inte göra mig av med dom kommer Smultrongårdens mittenrum på övervåningen alltid att se likadant ut.
Och det är väl lite trist??
Jag har våndats - men kommit fram till att den dag vi får plats med ett specifikt gästrum - den dagen har vi gott o väl hunnit hitta nya sängar...
Jag trooor jag gjorde rätt!
Att fota blev en utopi idag. Vi har bara fokuserat på att göra fint till våra kära kunder i morgon.
Kul att möta er som tänker besöka oss, ni är hjärtligt välkomna!
Nattinatti,
Eva


2 kommentarer:

annika sa...

Så du bestämde dig till slut! Jag trodde nog att du skulle behålla dem men visst, jag håller med dig om att rummet är svårt att förändra med dem. De tar ju upp stor yta. Då blir det spännande att komma och kika på vad ni har hittat på där uppe.
annika

Majas mammelucker sa...

Hej Eva!
Tänk vad man kan ändra sig ..men jag håller med om att rummet kommer bli mycket bättre utan sängar du får ett helt nytt rum..helt andra ytor..men jag såg lite längre ner ett inlägg om den fina hyllan som du kan ha mjöl och socker i vad tar du för den ..är den ny eller gammal??
Ha nu en bra dag och sköt om dig!
Kramar Maria