fredag 16 oktober 2009


Sitter vid maten igår kväll och frågar 11-årige sonen:


-Följer du med mig i morgon och köper en systemkamera?


Han tittar på mig med uppspärrade ögon, kastar upp näven i luften och vi gör high five.


Samtidigt utbrister han: -Wow, next level!!!


Sonen och jag lever i lite olika världar...


Få se om jag lyckas komma hem med en enkel (mycket ENKEL!!) och bra kamera. Något det här företaget har behövt en tid. Bättre sent än aldrig!


Sätter in en bild på ett härligt bastubad. Känns aktuellt i dessa tider. Bland det lyxigaste vi och våra barn vet är att sitta i farfars egenbyggda bastu precis vid Ljusnan. Svettas och stånka i den kokheta bastun och samtdigt ha en vidunderlig utsikt över vattnet och ängarna. Vi kan sitta i timmar och svalka oss med en simtur emellanåt. Helt underbart!!!

Känns det annorlunda att basta i en 2 miljonersbastu??

Någon mycket positiv betydelse måste regeringens speciella relaxavdelning ha. Jag har absolut inte svårt att människor har råd att kosta på sig. Men det känns som att det här är gjort på slantar som skulle behövts på annat håll. Undrar just hur många hemlösa som kunnat få bostad i flera år, samtdigit som dom kunde gjort som farfar, för några få tusenlappar fixa extrem livskvalité.

Att dom inte ringde honom..?!

Ha en underbar fredag!

Kraam

4 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Jaaa, jag håller med dig, att de inte ringde honom....!!!
En ny kamera, ooppsss, nu kommer det att matas på med härliga bilder från dig, sååå kul !!
Ha nu en fin helg
Kraaam Anette
P.s Vet du, jag ska till ett medium i kväll..uujjj,få se vad hon säger om min framtid..så det blir inget Idol för mig ikväll..

Sofia sa...

Jag köpte en canon EOS 1000D i våras (på net on net) Jätte nöjd! Enkel att använda lätt och prisvärd!

Norregård sa...

Härliga bastubad!! Ser fram emot alla dessa bilder som din nya kamera ska ge oss!!!
Trevlig Helg:o)
Kram Malin

White Season sa...

Hej Eva,
Jag har ju lagt min blogg på vila eller vad man nu säger... men jag är runt och kikar fortfarande givetvis. Har länge velat åka till din butik och i morgon bär det faktiskt av mot Örebro, jag och min väninna det ska bli så himla kul trots ruskväder, men då extra mysigt med lite fika och besök till mysiga butiker. Så vi kommer till Smultrongården givetvis.
Många kramar Malin