måndag 28 december 2009

Vårkänslor med Bloomingville

Nu är det dax att ta fram alla kataloger som damp ner innan jul.
Titta och inspireras.
Här julpyntades det ju riktigt tidigt så jag känner att jag kan ta undan allt nu redan.
Det blev bara en gran, minivarianten som var i köket. Den fick till och med bytas ut och innan vi for på julfirande kastades 2:an ut. Vi är hemma nu efter julfirande i Bollnäs och Storvik.
Alla fick vi ju en riktigt härlig vit jul. Kul för alla barn och vansinnigt fint för oss vuxna! Hoppas det ligger kvar ett tag till men inte behöver vara så hiskeligt kallt!!

Till denna vår kommer (som vanligt) pasteller. Det sägs att pga finanskrisen och den dåliga världsekonomin längtar alla människor nu efter att ha färgglatt omkring sig.

Vet inte om det stämmer men om man tittar på all inredning så får man nog tro att det är sant.


Det känns underbart att matcha allt det vita med glada färgklickar.

Gissa om jag längtar att ta hem mitt franska rosa/gröna skåp... har dock ingen vidare plan för hur det ska gå till....

Själv har jag fått för mig att göra om i vårt vardagsrum.
Det är ett stort rum på ungefär 60 kvm och det har tyvärr fått bli avstjälpning för div stora saker från butiken i stan. Vi målade det, böt golv och fixade höga golvsocklar och fönsterbrädor när vi flyttade in för fem år sedan.
Nu känner jag att jag TROR jag vet hur det ska vara.
Vi har planerat att göra inbyggda bokhyllor efter ena långa väggen.
Skulle vilja förstärka bibliotekskänslan med ruffiga färger och möbler.
Kanske klä om sofforna i sammet i någon fuschiafärg?
Älskar verkligen att blanda olika rosa varianter.
Jag älskar också Tusen och en natt stilen. Men det kanske inte passar eftersom övriga huset inte alls har den stilen?? Inte vet jag. Inget som görs den närmsta tiden. Då har vi annat att bry tanken med...

Skulle vilja hitta såna här läckra speglar att hänga på väggarna!



Kanske slutar det med det vanliga: tråkigt, medelmåttigt beigt. Brukar oftast göra det för min del. Saken är den att jag tycker att det också är så attans snyggt!! Och enkelt.

Man är ju livrädd för färger man tröttnar på. Fuschiasoffa man kräks på efter ett år, känns ju sådär kul.... inte bara att byta! Tur man kan kika runt och drömma i alla fall!



Nu ska jag googla runt lite på roliga Nyårsaftons recept. Såg nyss en urläcker efterrätt Nigella hade.

God fortsättning på er...

Kramar Eva

Inga kommentarer: