fredag 22 januari 2010



Jag hade lovat mig själv... det höll i fyra timmar...



Har ni varit på mässa nån gång? Hur känner ni?? Jag är laddad till tänderna, positivt inställd, fullt fokuserad. MEN bara efter nån timme känner man sig dåsig. Först när man stannar upp. Oftast är det när man gjort en beställning, går ur montern och skall till nästa.


Det är urdålig luft, konstigt ljus och man dricker ingenting...


Vad händer då??


Jo, i montern man kommer till smaskar man på allt godis dom bjuder på... vips - nya krafter. Bra! Men igår hade jag föresatt mig att låta bli. Men efter bara några timmar var det kört.... och sen fortsätter det... man kör nån timme till, nytt snabbt socker... jag som varit rätt duktig på slutet med godis mår egentligen rätt kasst av socker. Men vad gör man? Man måste känna att hjärnan är SKARP! Idag har jag laddat m coktailtomater och mandariner. Få se om det funkar, hmm...

Apropå tomater, om ni visste vilken GRYM tomatsoppa jag åt igår. Wow!!!

På mässrestaurangen hade dom eco soppa, med bönor o cremefraiche.

Helt himmeskt god! Ska verkligen ta den idag igen, mums, mums!

Det måste vi ha i vårt nya Smultronkök, eller hur!?? Ska höra med kocken, han sitter ju bredvid mig...



On the road again...


Har det väldigt lyxigt. Förser mig med privatchaufför...


Käre sonen övningskör så jag kan jobba. Perfekt! Jaja, jag lovar, jag har koll på vägen också...


Vi färdas dock inte i världens snyggaste bil.


En HACKIG Crysler håller vi tillgodo med. Men vi är glada för det:) Den är varm o går framåt.

Idag har jag lite magpirr. Ny epok i mitt liv. MYCKET MYCKET TREVLIG!!!

Sedan barnsben har jag haft en dröm om ett bageri. Vet prick hur det skulle se ut.

Började drömma redan som en pyttelitenEva. Sisådär 43 år senare håller det på att bli verklighet.

Ja, inte ett riktigt bageri - men dock ett stället endast till bak och matlagning för kunder.

Wow, såååå häftigt. Fattar knappt att det händer! Adam och jag ska kolla in grejer idag. Nice:))

Och spännande!

Adios för stunden från Adam & Eva



2 kommentarer:

Anonym sa...

Eva! Jag följer dina äventyr på Formex!! Så kul att läsa! <3 Har du sett senaste bilderna från Magda? Köp in en massa fint så vi får komma å inspireras å handla!stora kramen! Jennie

Photo by Maria sa...

En socker topp behöver du nog när du skall vara fokuserad ;-) Hoppas det då funkar med tomater och clementiner med..

Ha en bra dag och lycka till med planerna för "bageriet"..

Kram Mia