måndag 25 januari 2010



Operation övertalning. In my dreams.....



Just nu håller jag på med en lite udda grej.


Övertalar mina goda vänner att vi ska hitta på nåt riktigt trevligt.

Förbereda ett boende i en del av denna underbara värld där man plusgrader övervägande del av året. Samt där ljuset visar sig några fler timmar per dygn.


Saken är den att min SPUNKGRÄNS ÄR NÅDD! Jag tror till och med att jag redan har fått SPUNK! Ja, det är helt sant.


Döm om min sagolika lycka när termometern bara stod på 5 minusgrader för några dagar sedan. Tydligen lovprisade jag inte det tillräckligt. Borde ha gjort tackdanser och en massa annat för att visa min glädje. Men jag var ju så glad. Sa det till mig själv HELA TIDEN. Nu är det nere i MINUS SEXTON, igen!!!


Jag tycker ju verkligen inte alls om kylan - ändå är det som den förföljer mig. Man ska ju utsättas för prov på sånt man inte riktigt klarar av, det känner jag verkligen att jag gör.


Ett dunder prov! Kyla och jag gillar inte alls varandra. Inte alls!


Helena & jag ska vara ute i Smultris hela dagen i morron & greja, blir väl till att gå upp & elda vid 02.00 o sitta eldvakt sen, fattar ni att jag verkligen fått S P U N K!


Dom här bilderna tog jag hos en tjej som har en inredningsbutik i Vence och jag blivit lite bekant med. Jätte mysigt hade hon. Typiskt franskt rustikt hus.


Så himla kul att få se det. Har jag liksom aldrig gjort förr.


Kan meddela att Adam & jag hittade inte en enda maskin till vårt lilla bakery.


Det var bara för privatbruk. Vi får kolla på andra ställen.

MEN vi hittade nåt annat.


Jag borde väl låtit bli, men det kunde jag inte...



Både Adam & jag blev helt såld på dessa produkter. Choklad & kakor i alla de former.

Jag hade nog trott att dom urfina burkarna vi beställde, fulla med kanongoda cookies funnits på hemsidan men det gjorde dom inte. Ska ringa dom o fråga så ska ni få se bild.

I morgon hoppas jag att det kan bli lite klädbilder härifrån. Vi har ju fått in såna mängder.

Cream & Odd Molly.

Nu ska jag göra smarrig pasta med ärtskidor i smör, yummie!

Kram på!

Eva






2 kommentarer:

exklusivvardag sa...

Ni har en blogaward att hämta hos mig :-) kram

Photo by Maria sa...

Ja lite värme hade ju inte skadat nu.. Cyklade nyss till jobbet i 11 minusgrader, trots mössa så var det öronen jag frös mest om..
Men snart är det VÅR!!! Om två månader är vi i slutet av mars och då brukar det bli lite vårigare, iaf här nere i Blekinge..

Kram Mia