torsdag 7 januari 2010

Pärlhyacinter på Smultrongården



Vill på inget vis i hela världen säga att: nu har vi vårkänslor - ABSOLUT INTE!!!
Drivor med snö och kylan är lite drygt 10 minus. Men det är vi tacksamma för -28 är FÖR vidrigt!!!
Vi har i alla fall agit hem pärlhyacinter och tulpaner i kruka.
När julen är ute och det blir ljusare tycker åtminstone jag att det är helt underbart att ta in blommorna som hör den här sidan av året till.
REAN är i full gång, jisses!!!
Här har ringt sen 08.00 i morse så jag tror luren ryker snart...
Känns bra att våra läsare får förtur gentemot dom som läser i tidningen idag. Och jag tackar er enormt för att ni ringer och inte mailar:))
Vet ni, ikväll lägger vi ut några bilder på det vi får in av Molly nu i vår, en liten kyvkik med andra ord...
Ha en bra dag, vissa av er har väl börjat jobba idag - efter en lååång semester kan jag tro - hoppas ni får en bra start!
Kram Eva

4 kommentarer:

Malin - Ebbas änglar sa...

Hej!
Ååh jag älskar pärlisar, nu längtar jag enormt efter våren =)
Följer er mysiga blogg & har varit hos er ett par gånger. Måste se till o ta en tripp snart igen. Ska bli kul o se utbyggnaden, själv bor jag i Nora så det är ju inte så långt att åka!

Ha det gott/ Kram Malin

Maddie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Maddie sa...

Tack så jättemycket för all hjälp, ringde i morse och fick prata med din dotter Hanna så nu är en fin jacka köpt! Ska bli så spännande att få hem den. Så fin blogg ni har! Och vad fint med pärlhyacinter, man blir sugen själv att köpa hem några såna =) Kram Madeleine

Photo by Maria sa...

Pärlhyacinter är så fina.. Får nog iväg och inhandla det och ngn tulpanbukett en dag..

Kan tänka att -28 är lite väl.. Vi har ca -6 just nu och det kan jag tycka är lagom om det nu måste vara minusgrader där ute..

Kram Mia