lördag 3 april 2010


VÄRLDENS BÄSTA DAG=)

Igår hade jag en sån drömdag som jag bara älskar!




Lille sonen Fabian gladde sin mor med sitt trevliga sällskap i trädgården.



Utan att överdriva kan jag inte påstå att mina barn har bönat & bett för att vara med oss när vi grejar ute.... men i år tror jag att det kommer att lyckas. Fabbe älskar ju grönsaker så jag tror att han kan vara med & sätta dom.


Han var noga med att vi skulle ta före och efter bilder.



Vi gjorde iordning vår rundel med flaggstången i mitten och smultron runt om och den såg bedrövlig ut innan. Och efter blev den hur fin som helst. Men jag är inte så duktig på det där med före/efter... även om det ju är så kul att ha!




Tur han var med så kan vi titta på dom här bilderna i sommar när landet är grönt & fint.


För massor med år sen köpte jag det här plastväxthuset. Riktigt bra är det. Nu grävde vi ner det, sådde salladen & täckte jorden med halm. Ska sätta ner en termometer och kolla graderna.




Vårt nästa projekt är att fixa allt bakom ladan så att det är klart när det är dax att sätta ut tomaterna. Jag hoppas min far och jag kan sätta upp plasten till det lilla "växthuset" nu i påsk när dom kommer och hälsar på=)

Taadaa! Trädgårdsmästare Fabian väntar nu bara på att salladen ska gro & han är riktigt nöjd med sitt jobb....

På kvällen gick vi till våra grannar & tog in deras hästar. Vi skötte om dom lite också.

Även då var mitt trevliga sällskap med. I morron bitti tar vi ut dom. Då ska vi fota både dom & fåren så ska ni få se vad himla fina dom är!

Nu bakar jag för fullt.

Fyra kakor är redan klara och nu ska jag baka ut dom smarriga bullarna.

Våra besökare verkar gilla dom så det kan ju vara skoj att ha nu när det är påsk & allt.

Kan också berätta att det har kommit nya leveranser. En massa tvålar & ljus från Munkholm.

Plus två pall inredning. Hoppas att vi ska få upp en del av det nu till öppningen. Vi är några som jobbar så det ska nog funka.

GLAD PÅSK ÖNKSAS NI ALLA FRÅN OSS HÄR PÅ SMULTRIS

1 kommentar:

Photo by Maria sa...

Härligt när barnen vill hjälpa till.. Och vad bra att han ville ni skulle ta före- och efter bilder :-) Kul att ha..

Njut vidare av påsken..

Kram Mia