fredag 30 april 2010

Vintern Ra......


Åh, du underbara Valborg!!!!



Nu finns det liksom ingen återvändo:)

Vad som än händer så är det 1 maj i morgon. Jippiieeee jippiiiieeee!!!!
Och då, då ska det attans mycket till för att det ska bli snö & drivis igen!!!
Såååå skönt!!!! Så skönt att jag blir alldeles tårögd när jag vet att vi inte behöver frysa en vinter till. Det är fruktansvärt att veta att man har en HEL LÅNG VINTER framför sig - och det går inte att göra ett endaste dugg - bara försöka gilla läget....
Men nästa vinter - TJOHOOOOOOOOOOOOOOOOOO - då har vi flyttat våran kassadisk!
Vi kommer att ha golvvärme under fötterna:) Oj, det känns så underbart att jag inte tänker kräkas när jag tänker på att det faktiskt blir vinter igen...


När vi hade en liten bjudning i tisdags bjöd vi på salladen högst upp.

Kul att många uppskattade den.

Och kul att ni säger det:))

Kakan blev en "Kajsa Varg" variant. Provade att göra en kladdkakevariant med ljus blockchoklad.

Den blev inte hundra i utseendet - men i smaken. Vi måste fila lite mer på receptet sen hoppas vi den är perfekt.

Minsann, tro´t eller ej, men nu har en platta att börja bygga på:)

Stenberget som finns i kroppen börjar släppa, en efter en....

Nu när man ser plattan, börjar hoppet spira ännu mer:))

Här är det Tim, Stinas pojkvän som tar ett avbrott med en kakbit, här finns ju några att stoppa i munnen om man säger så....

Nu önskar jag er alla:

EN UNDERBAR VALBORG ATT HÄLSA VÅREN VÄLKOMMEN I!

Varmaste vårkramarna från oss på Smultris,

& kom ihåg att vi har öppet i morron, för er som vill på utflykt.

Inga kommentarer: