onsdag 5 maj 2010

God Morgon:))

Det är det här jag saknar resten av året!!!




En tidig morgon - nästan helt tyst, det är bara lite fåglar & andra djur som hörs.




Ljuset ute är så FANTASTISKT vackert att man nästan tappar andan.




Åh, jag blir så lycklig att jag känner för att göra ett Ronjaskrik - men det går ju inte - folk sover ju, hihi...





Jag var ut för att kolla in vad maken hade inhandlat.



Jisses vad fin den var!!





Han undrade om han skulle köp en grind han hittat - självklart, sa jag!





Men tänk om du inte gillar den då, säger han.





??? Ok, då är det väl bara så. Men efter 30 år ihop blir jag ju lite förvånad om du har missat vad jag gillar, svarar jag.




Men det hade han minsann inte - jag bara ääälskar den "nya" fina grinden.


Just nu är hjärnan full av allt som skall göras innan torsdagen är över - men sen tar jag den och springer iväg med den dit den kan få bo ett tag, på väg in i bersån kanske??

Återigen - dags för fjärilslavendeln, soooo nice:))

Nu är det också dags för att göra ett riktigt, härligt somrigt bord!

Glass & jordgubbar i skålarna skulle ju sitta rätt fint...

Vi har fått in mer från Green Gate som ni ser.

Hängde upp en murgröna i den stora ljuslyktan.

Det är så snyggt att ha två ihop tycker jag. En med blomma i och en med ljus i.

Hittade så fina sukkulenter igår.

Låter kanske lite dingt, men jag ska ta med mig några till Vence.

Skulle tro att dom övervintrar perfekt därnere. Dom som är där nu är någon sån ökenväxt som damen satt och lämnade kvar. Jag är inte helt vän med den. Byter nog ut och tar dom här istället. Självklart finns dom väl där också - men jag tycker inte det är helt lätt så jag tror nog jag är lite krånglig igen och släääpar. Det är ju jag som ska göra det och jag lider inte så då går det ju bra...

Tro´t eller ej, men idag blir det Smultrongårdsmackor!!!

Vi har en beställning ikväll och tack vare dom införs nu mackorna för säsongen.

Så Petra, hoppas du blir glad nu;)

Jag håller på att baka bullar.

Vet ni - jag skulle lätt kunna klämma nybakade bullar till frukost.

Jag vet flera som inte smakar på det dom bakar. I min värld HELT otroligt!!!

Min mamma hon smakar ALDRIG av smarrig kakdeg, tar aldrig en småkaka när hon bakat, till exempel. Hon väntar fint tills det blir fikadags, även om det är flera timmar efter.

Det fattar jag bara inte. Jag kanske är konstig men jag är konstant sugen på det jag bakar.

Synd men sant...

Idag får ni underbara kramar med sommarkänslor från mig:)))

2 kommentarer:

Fröken C sa...

Vill bara önska en fin dag. Det är så kul att följa bloggen. Önskar jag bodde närmre så att jag någon gång fick tillfälle att besöka er fina smultrongård. //Kram

♥ H mitt i livet ♥ sa...

LYcka till med allt idag så ses vi imorgon! Helénakramar