måndag 21 juni 2010


Nu har han gjort det igen - dragit vinnare!!

Presentkortet på 500:- vanns av Kerstin L Angergård som bor i Örebro.

I Örebro bor även Lina Andersson och hon blev så glad att hon höll på att gråta.

Hon vann 1000-kronorskortet.



Det hade varit en dag som tydligen inte mer kunnat välkomna en glad nyhet så då blev det ju ännu bättre att få ha förmånen att förmedla en;))





GRATTIS NI FYRA VINNARE



som under våra firardagar vunnit presentkort i olika valörer!







Här ovan spelar Fabian fresbee med sina kompisar. Tänk att jag bara går och njuter så fort jag slår upp ögonen tills jag stänger dom på sommaren. Alla färger, alla dofter och LJUSET. Wow, inget slår ljuset på sommaren!!! En rödrosagul himmel ser jag nu när jag tittar ut. Ååååhhh det är så jäääättte fint:))) Jag skulle vilja vara vaken dygnena runt nu.




Förresten, så har det dessvärre varit, hmm... 50-årskalaset i lördags varade till 04.30 för vår del. Även kalaset vi var på förra lörda´n. Nu väntar midsommarafton - redan på fredag, ujujuj!


Min tradition är ju liksom att sova ute under bar himmel då, även om det är kallt, nu tror jag inte att det blir så med tanke på att vi som vanligt har öppet då.

Att vara uppe i tidiga ottan och möta gryningen är oslagbart!

När jag bodde hemma och hade hästar så sov jag med dom ute i hagen nån gång varje sommar sen red jag ut vid 04.00. Läckert, läckert kan jag berätta!

Tror jag kan skriva en bok med lovord om sommaren! Snälla, låt den vara ända fram till påska;)

Det här är en liten gobit som heter Malte.

Hans blick när han fick en klubba av mig var helt oslagbar.

Han fick mig att känna som jag gjort veckans goda gärning som gav honom en klubba. Glädje hos barn är väl helt oslagbar!! Det smittar kan man enkelt säga.


Här är Maltes söta bror Albin. Nu är jag osäker, kanske var det Alvin...

Han gungar i kastanjeträdet. Härlig syn det med.

En mindre härlig syn är det ofärdiga bygget, puh, say no more....
jag ska berätta nån dag varför det inte är klart.

Inte för att det finns ett uns av chans att vare sig prinsessan Victoria eller prins Daniel läser det här. Trots det måste jag bara tacka er, vilka underbara dagar ni gett oss!!!

Jag fick en glimt av brölloppet. Knep ihop munnen och stirrade med ögonen.

Tårarna som ändå tog sig igenom stoppade jag snabbt i ögonvrån med näsduk. Kände inte för att komma randig till festen...

Jisses så fint det var. Så fint ALLT var. Victoria, hon har verkligen tagit hela svenska folket till sitt hjärta. Så fin, så äkta. Precis vad vi i kalla nord behöver. VÄRME.

Och bombsäkert bestitter hennes prins samma fina egenskaper. LOVE YOU!

Tack för allt positivt ni givit Sverige dom här dagarna

Kramar från mig som cyklar & kollar till grannens hästar nu;)

3 kommentarer:

Vardagslycka sa...

Härliga bilder! Jag kunde inte låta bli att le när jag såg lillkillen med sin klubba. Idag hade jag norska besökare i butiken och de hade så fint namn på "klubba", de sa typ "kjerlighet på pinne". Gulligt namn, eller hur? Nu vet jag inte alls om jag stavade rätt, men ungefär så lät det.
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram, Carina

Unknown sa...

Hej

Vilka härliga bilder.
I bland kommer festerna tätt.
Vad gör väl det att klockan blev mycke.
Denna tid har man knappt tid att sova.
Den är så underbar.
Kram

Anonym sa...

Satt och kollade runt på din härliga sida och hittade mina killar! Snacka om att jag och pappan blev förvånade!....Ja vet att du sa att du ev skulle lägga in dem men sen hade jag hunnit glömma det. Fina blev de hur som helst.
Och vet du, du gjorde verkligen deras dag! När jag tar på mig mina underbara "träskor" så frågar de om vi ska åka "dit där man får klubba"? Det är att göra bra intryck det! Ses snart igen.....
/Maria