torsdag 24 juni 2010

Tjingelitjong så här på kvällsakvisten



Satte mig & googlade på ärtpesto. Kom på att jag tittar till min lilla blogg samtidigt.
Är igång med förberedelserna inför morgondagen. För två år sen tror jag det är, så gjorde jag ett sånt OOOOOTROLIGT gott ärtpesto recept som jag hittat i Lantliv den månaden.
Vet inte vilken tidning just det var o hinner inte leta nu så jag googlar istället.
Tog bilderna men måste säga att dom verkligen inte ser så tilltalande ut....
Till i morgon ska jag göra både ärtpesto och vanlig pesto. Här gillar vi pesto!!
Storkonsument på basilika kan jag lova. Så jag sätter alltid i kruka så det bara är att nypa.
I morron bitti ska jag upp och baka såna goda bullar som jag visat er innan. Vet att mina gäster gillar det. Plus jordgubbstårta. Och jordgubbskompott med vit chokladmousse. Och jordgubbar och glass och så tänkte jag om jag hinner baka maränger, hahaha, så låter det alltid, hundra olika saker. Bra om 50 hinner göras, eller hur! Jag tror att jag kommer att hinna med allt utom marängerna faktiskt.
Vad jag ABSOLUT ska göra är cole slow. Mamma har börjat göra en som är hysteriskt god!!!
Lovar att skriva receptet nästa vecka om nån är intresserad. Den är så god att man slutar liksom inte äta. Och det behöver man ju inte - det är ju in princip bara nyttiga prylar i.
Vet ni vad jag gjort mer i kväll!?? Tro´t eller ej men jag kom på att jag skulle göra kycklingspett i morgon. Så jag har kostat på mig att göra en marinad med nya grillkryddan vi säljer i butiken, olja, soja, vitlök och COCA COLA.
Min kära vän G säger att det blir super gott med det så jag provar väl. Hur resultatet blir kommer jag dock aldrig att få veta och lika glad är ju jag för det....


Hade gära fixat peston nu direkt men vet ni vad - på min lilla handlingstur idag missade jag - ja vaddå??! Jo just det - parmesan - känns som en liten viktig ingrediens just i pesto, hmmmm.

Tur det finns butiker som är öppna i morgon, i alla fall för oss som är glömska. Kan kanske tro att dom som jobbar hellre skulle vara lediga. Men jag är tacksam!!

Sov gott önskar matlagningsEva

Inga kommentarer: