fredag 6 augusti 2010

Lite nytt på toan...






Inte ofta bilder från vårt hus, här inne händer det typ aldrig nåt!






Men nu mina vänner - har vi förstört ett JÄTTE gammalt brudskåp (handgjort skåp som givits i brudgåva, 1800-tal mao sånt man INTE målar...) med lite vit färg, hm, troligtvis har vi trampat någon på fötterna... men, men snyggt som tusan tycker vi det blev!
Inte färdigfixat men visar det ändå.

Kannan och tvättfatet fick flytta på en pall istället för att stå på bordet som det gjorde innan.



I en sisådär 25 år har Norr Dylta haft sina fisketävlingar.

Gunilla (my friend) målar skåpet som är första priset. En man i byn bygger det varje år. Dom har gjort det hur länge som helst, många skåp har det blivit....

I år får den som vinner ett skåp med en firre på.

Gunilla har gjort mängder av olika skåp. Har för mig att förra årets var ett skavt vitt i shabby chic stil, vill minnas att hon lånade ett kuddfodral av mig och kollade på monogram som hon målade på. Ja ni förstår att dom haft helt olika utseende.

Urläckert firreskåp tycker jag!

Dock lär inte familjen E vinna något - vi är ju liksom inte med. Arbete kallar...


I morgon ser vi framemot en solig lördag, eller?? Jag har aldrig nån pejl på vädret - kollar bara ut och ber för att regnet skall hålla sig på avstånd öppetdagarna;)
Nytvättade mattor kommer det på golven, jag har tvättat för fulla muggar idag.
Men vet ni vad mer - kanske kanske kanske är nätshopen på G i morgon. Det kan luta åt det.
Adam och jag har jobbat med den hela dagen. Mycket med allt.
Men nu ser vi ljuset i tunneln. Håll tummen nu;)
Ni som vill titta på nytt Molly i morgon får hjälp av Hanna. Hon är här och jobbar med oss.
Nytt av inredning har kommit också, nice.
Ha det gott hörrni, natti på er!
Kram Eva

1 kommentar:

Photo by Maria sa...

Vilket vackert skåp på toan ni har.. Det är ni som skall trivas med möbeln så bra att ni målade det :-)

Kram Mia