lördag 28 augusti 2010

MUMS för kakbuffé!

Igår när Sandra kom hit hade hon bakat en helt GALET GOD kaka.



Hon skar upp dom till kakbuffén idag - sen klädde jag den nya brödburken vi fick hem igår med det SUPERFINA nya papperet. Lovely! Gulligull. Det gillar vi på Smultris!



Och brödburken med gammal "farmordesign"......
Enkel och så rackarna läcker!
En sån ska få stå framme på vår bänk. Sen fyller vi den med godsaker vid olika tillfällen.

Mycket kläder var det....
När allt till slut kom var det inte 8 utan 10 kartonger. Ja, hjälp säger jag.
Tur man har goda nerver & kan bita ihop. Tack & lov gäller detta hela familjen!
För just nu är vårt hus BELÄGRAT med kartonger och grejer. Oh my God!
Som jag sagt; jag kommer att gråta glädjetårar i VECKOR när bygget är klart:))

I morse var det MAGISKT.
Frysbildsläga.....
Strålande sol, och man såg hästarna gå genom dimman.
Rysningsvackert!
Vi har tackat alla VÄDERGUDAR idag och sagt till dom att vi är
DJUPT TACKSAMMA för detta underbara väder.
Varmt välkomna till vår Paj & kakbuffésdag
det hälsar
Sandra, Adam Hanna, Helena, Lars & så jag förstås, Eva
Kram på Er!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hej

Vilken vacker bild.
På någe vis så är det nå visst med fina höst mornar.
Ha en underbar dag
Kram

Me and my life sa...

Mmmmm, ser ut som "Monsterkakor". Fullständigt livsfarliga...svårt att sluta äta dem nämligen!

Vad jobbigt, men härligt med 10 mollykartonger..önskar jag bodde närmare!

Vilken vacker blå som kom på lovely knitsen...jag som inte alls skulle ha någon lovely knit i höst ...hm. tål att funderas på....

Här är det svalt men knallblå himmel och det känns verkligen HÖST! Nu ska jag klippa mellansonen och sedan ska jag ta itu med den angenäma uppgiften att bestämma vad jag ska ha på kalas i dag och vad jag ska på dop imorgon...mollysar ngn dag iaf...

Kallholmen sa...

KAAAKOOOR och KOOOFTOOOR!!!
Kan livet vara underbarare?
Hörde vad trassligt du har det med alla saker som bara ger upp och går sönder.
Tur att du är stark och inte bryter ihop.
Och det är precis som du säger...bara världsliga ting! Vi har tänkt så ofta den här renoveringssommaren!
kram caro

♥ H mitt i livet ♥ sa...

Underbara du, tack för att du hjälpte till att göra den fina dag möjlig!!!!Puss och kram