tisdag 10 augusti 2010


Nu kan man lägga



MURARE till sitt CV också!!! Kunde jag väl aldrig i mitt liv tro. Men men man skall aldrig bli förvånad över nåt. Jag tittade på stenarna, insåg att det var en väldans massa. Undrade om jag kunde hjälpa till, även om jag nu aldrig murat tidigare borde det ju rimligtvis gå lite snabbare om jag bidrog med nåt i alla fall.... Faktum är att jag murade en hel massa stenar.

SKITKUL var det!!!

Snacka om att det är nåt man ser resultat av snabbt. Det gäller ju bara att mäta riktigt ordentligt och vara millimeternoggrann. Självklart blev mitt jobb inget mästerligt verk, men jag hoppas att det kommer att duga i alla fall!

Ikväll fortsätter vi...

Här är Stinas kille Tim. Han är riktigt noggrann, tur det, för det är han som är bossen;)

Men vilket väder vi hade. Emellanåt hällde regnet ner från öppen himmel - kära nån!

Tur att det har torkat upp under natten för nu har det brunnit ihop fint.

Här har vi då allt nu i dagsljus, LÄCKERT!!! Det är så fantastiskt att vi nu är ännu ett steg närmare slutet.

Om ingen förstått det förut kan jag berätta att det här är det absolut VÄRSTA jag har gjort i hela mitt liv. Många kan ju tycka att 55 kvm är en liten piece of cake, men det gör verkligen inte jag!

Helt okunnig på allt vad byggen heter ger man sig in i det. GUD så jobbigt!!!

Visst, det finns kunnigt folk man kan anlita - men attans det är ju bara jag och ingen annan som vet vilka behov vi har och vad vi behöver. Aldrig någonsin har jag tyckt att nåt varit så svårt!!!

Visst - vi har rivit väggar, byggt totalt nytt kök av tre rum, ja, gjort i princip allt man kan göra i både vårt tidigare och vårt nuvarande hus. Men då har det varit EN MILJARD gånger enklare. Stommen fanns ju så det var liksom inte att börja från nada om ni förstår....

Sen är det här så otroligt viktigt - skulle vi inte gjort det hade vi varit tvungna att sluta. Jag menar ni som varit här vet hur vidrigt kallt vi har på vintrarna - kära nån man drar ju på sig alla sjukdomar man kan tänka sig. Går ju inte att frysa hela tiden på sitt jobb, gräsligt!

Sen behöver vi ju vatten, ett kök och toa. Vet ni - när det här är färdigt kanske jag gråter av lycka en vecka. Faktiskt så känns det så, men det är ju kanske lite onödigt....

LYCKAN kommer i alla fall att vara TOTAL kan jag lova.

Och här ska FIRAS då - det kan ni skriva upp;))

Nu ska här jobbas innan man byter till sin nya skepnad igen:

MURARE, haha!

Tjing på er,

Eva

Inga kommentarer: