söndag 1 augusti 2010



Smultrongårdens Webshop...

Bilden tog jag igår em när vi stängt - ser ni SOLEN, helt otippad men alltid lika VÄLKOMMEN!!!



...... är fortfarande under bearbetning...Vi sa tidigare att den skulle vara i bruk v. 30 och det trodde vi nog alla att det skulle bli men det är inte helt enkelt. Behöver lite smådetaljer som skall fixas till och det behöver våra lev. några dagar på sig för att göra.



Adam tycker att det var bra och att vi borde vänta tills första lev. av Odd Molly finns på plats, det ligger ju så nära i tiden nu. Kanske gör vi så.

Tack tack och återigen tack, vad snälla och förstående ni alla mina läsare är:)

Det kanske är en enda procent av alla våra besökare som är missunsamma och avundsjuka alla ni andra gör att jag tycker att jag har

VÄRLDENS BÄSTA JOBB!!!

Det konstigaste är att den lilla ynka procenten faktiskt märks och kan förstöra så mycket, jag tycker det är så konstigt.....

Gunilla kom förbi igår och hade gjort den här otroligt fina buketten. Hon har verkligen gjort deras trädgård helt perfekt. Blommor hela sommaren. Deras växthus har jag ju visat bilder från tidigare och bara det är färdigt blir det ett litet reportage därifrån. Det är så otroligt mysigt att det är helt galet!!! Kan tänka mig att Magda skulle fota dom mest underbara bilderna där.

Gunilla håller på att fixa en logo till oss nu. Hon har det där i fingrarna man bara drömmer om.... när hon gör nåt och frågar om det är något sådant jag tänkt mig, då kan man tro att hon satt sig i min hjärna och ser exakt vad jag tänker, för det är så sjukt likt det jag menar, helt otroligt fränt!!!!

Webers pizzasten använde vi för första gången igår. Det är en sten som du värmer på grillen. Under tiden gör du en pizza på tillhörande bakplåt och lägger den sedan på stenen och grillar den. Det blir väldigt likt vedugnsbakad pizza och det älskar den här familjen!!

Vi hade gäster så vi var fyra vuxna och två barn. Vi gjorde 3 pizzor och det blev bara två pyttepytte bitar kvar...

Pizzadegen är ett recept som tydligen kommer från en pizzeria..??? Den känns inte i mina händer som den som pizzabagarna står och slänger med men kanske är det så.

2 dl mjöl

1 dl mjölk

1 msk olja

1 tsk bakpulver

1/2 tsk salt

Jag uteslöt bakpulver, ville inte ha tjocka bottnar.

Gjorde dubbel sats till varje pizza. Gör man i långpanna behöver man 2 1/2 sats om man vill ha hela pannan täckt.

På pizzorna laddade vi MASSOR av grönsaker och köttätarna fick bacon och skinka. En jätte cole slow och en tomat och löksallad hade jag gjort till.

Verkligen hur gott som helst. Stor skillnad mot vanlig ugnsgräddad. Kul!!

Kanske gör vi om det redan idag... hihi!

Jag har ju inte nämnt det en enda gång sedan vår dunderrea började i onsdags, måste säga att det är SÅ roligt att så många fyndat så otroligt.

Kunde inte i min vildaste fantasi tro att så många skulle komma!

Jätte skoj, och alla verkar otroligt glada för sina extrema fynd. När det är 70% blir det ju faktiskt hur billigt som helst. Kul som bara den.

Absolut lika bra att göra så. Vill inte ha nåt kvar. Det är ju mycket roligare att kunna köpa nytt så det hela tiden känns fräscht.

Idag ska vi ta en ny fönsterjakt.... sen blir det nog murning på utbyggnaden i veckan. Nice!!

Hoppas ni kommer att ha en riktigt skön söndag,

kramar Eva





1 kommentar:

Vardagens guldkorn sa...

Oj vilket fint porslin!! Helt otroligt att jag inte tagit mig iväg till er än, har ju kikat in här hur länge som helst ju! Har en syster som bor i Mosås utanför Örebro, hur långt därifrån är ni? Är det en rimlig dagsutflykt tänker jag? Får försöka få till en sån tripp snart!
Kul att se någon som har använt pizzastenen... funderade på den i våras men tänkte att den kanske var en sån där onödig sak som jag aldrig kommer att använda... men det låter hemskt mysigt =0)
Kram Linda