söndag 8 augusti 2010


Sugen på "La France"??



Snart börjar även min semester. Men det har blivit lite förändringar med den... Från börjar var det tänkt att eftersom jag har varit vääääldigt sjuk i våras och bara haft krafter att vara pigg våra öppetdagar, skulle jag ta en riktigt lång ledighet.







Tänkte mig nästan 3 veckor i Frankrike. Men det var när jag var sjuk och inte orkade nåt. Nu är jag tack o lov frisk igen och kan absolut inte tänka mig att vara borta så länge!





Så då får vi ett hål i några dagar.



Känner du för några dagar i helt ljuvliga Vence så finns möjlighet.





11 - 17 september är det ledigt.





Jag vet att jag skrivit det förr, men här har tillkommit en helandes hoper med nya läsare så jag skriver det igen: Vence är en helt UNDERBAR bergsby, en kvart från Nice flpl.




Mängder av restauranger, drygt 30, varav 2 med stjärnor i Guide Michelin, en massa affärer, torghandel och sist men inte minst: EN LJUVLIG NATUR!




Att komma hit är fullständig avkoppling för kropp och själ!

Här är nära till allt, en halvtimmen till Monaco, 45 min till Italien, 20 min till Cannes mm.





Maila el ring mig snarast om du är intresserad.

Idag åker nog hela ligan till Nora och käkar smarrig glass.

Sen ska jag nog göra tomatsoppan idag också. Fick ju ett recept från en restaurang vi var på i London, soppan var så god att man DÅNAR!

Vi älskar soppor här så när bygget blir klart kommer vi (troligtvis) att kunna servera soppa på någon av veckodagarna. Man har en sån jätte stor soppkittel som kunderna får ta soppan från själv. Sen nåt smarrigt bröd och nån god röra man kan ha på det. Låter väl mums!

Vi kommer närmare det för var dag - må el ti murar vi, jipppiiiii!!

Ha nu en riktigt riktigt skön söndag alla!

Kram på er,

Eva

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad gott det låter med tomatsoppan! Tycker nog att du ska ge ut en receptbok/häfte på allt gott du visar på bloggen. Finns det någon möjlighet att få några smarriga recept?
// Agneta