söndag 5 september 2010


Hejsan alla där ute i kylan!

Nu sitter jag med en kopp te och en filt runt mig, vi har fått höst här i Sverige. Vilken inlägg det blev igår, skrattade så jag höll på att tappa andan, light cotton "citron", kanske en ny style från Odd Molly?! Självklart skulle det ha varit light cotton embroidered s/s inte citron, haha så fel det kan bli ibland när tekniken inte alls funkar som man önskar! Nu har iaf Telia fixat internet till oss på Smultrongården igen, det tackar vi för :) Vi har fått påfyllning av den underbara tunikan som är så oerhört populär. En riktig klassiker. Kan även berätta att vi fått in lite fler handskar så ni som fått nej tidigare, kanske finns det ett par nu!


Jag, Hanna, fortsätter med mina studier på Örebro Universitet. Om 3.5 år då ni då är jag klar civilekonom och ska jobba med inköp! Känns dock som många böcker ska läsas till den dagen... Men det är bara att läsa på! Att plugga är verkligen annorlunda, inte verklighet men ändå något som ska presteras. Jag tycker det är jätte roligt men all den litteratur, ibland tror man att de skämtar! Nu är jag även fadderansvarig, vilket är fantastiskt roligt! 350 nya elever till denna termin inom min sektion, varav cirka 200 är aktiva under nollningen. Fantstsikt roligt med så mycket nytt folk och roliga aktiviteter men det tar tid, det kan jag lova! Under våren som gott har jag knapp hunnit vara ute på Smultrongården, det ska bli lite ändring på den fronten nu till hösten är tanken! Jag älskar verkligen att vara här, ger en ny energi till allt sittande, ränknade, tänkande och läsande jag annars gör! Det är ju det som är målet, att i framtiden arbeta med kläder och det är det som jag verkligen tycker är roligt!
Pratade nyss med mamma, grabbarna och hon hade varit ute på en 1.5 timmars lång promenad. Alla tyckte det var jätte roligt sa hon, misstänker att hon mutat Adam och Fabian för att säga det! Pappa kom hem till Örebro igår så nu är han ensam härute till resterande kommer hem i veckan, måste vara lite konstigt...
Nu ska jag bege mig av på en liten löptur innan det blir mörkt. Kramar Hanna

1 kommentar:

Linnea sa...

Hejsan smultrongården, vilken trevlig blogg, här vill jag kika in fler ggr om det går bra.

Kram Helena