tisdag 14 september 2010


Smarresmask!!!

Nu har vi fått hem den superdupersmarriga röran som jag pratade om tidigare.



Den är så galet god att man blir alldeles salig:)))




Det är torkade kryddor som man först blandar med vatten för att de ska få "tjocka på sig". Sen blandar man det ytterligare med olivolja. Sen käkar man det själv och helt automatiskt har man även själv "tjockat på sig";) Men det får det vara värt - mmmmm!!






Ni måste bara få se vad dom lustigkurriga sönerna gjorde när jag fyllde år i Vence.




Dom tvingade mig att gå ut. Jag hade glömt mobilen i bilen så jag skulle gå och hämta den och ta lååååång tid på mig, haha! Dom höll på att skratta ihjäl sig så vi alla förstod ju vad som skulle hända utan att nån sa nåt.... dom undrade om jag kunde ta en promenad runt stan, kolla på konst, bla bla bla. Tusen förslag fick jag. Dom vet ju att jag helst är med dom så det blev ju lite svårt att få iväg mig...





Men jag tog verkligen låååång tid på mig. Gick in på apoteket och luktade på olika jätte goda parfymer. När jag äntligen gick hem igen möter mig Fabian i dörren med mina glasögon och min bok: -Här, ta den här och sätt dig i förrådet och läs!!




Aldrig sa jag, där luktar sådär fuktigt som jag inte alls gillar. Men jag gick ut på torget som bara är 50 m från oss. Och hjälp vad mysigt det var att sitta där på en bänk och läsa:))) Det har jag förstås aldrig gjort eftersom vi bor alldeles nära, men nu kommer jag absolut att göra om det! Jätte skoj att se allt folk som gick förbi.




Sen kom Fabbe med en handduk över armen och hälsade mig välkommen upp.




Så här snyggt hade dom gjort i trappan:


Den här lappen satt på dörren.



Toppen med skalen! 28 kvm är svårt att hitta på....



Jag vet, golvet suger verkligen hårt!! Men vet ni, i Vence passar allt och jag ÄLSKAR det.

Halvstörd är jag nog;)


Bakom draperiet hade dom massor av ljus och förrätt & drink.


Sen fick jag gå ut på terassen och där var varmrätten. Jättegod pasta med kikärtssås och vitlök. Jisses vad gott det var! Dom gjorde en "Kajsa Warg" och tog en massa hopplock.
Nu har dom ju visat vad dom går för så nu får dom minsann koka ihop nåt smaskigt härhemma också!


Måste bara visa en ost som vi köpte. Det var Basilikaost. HJÄLP så god den var!!!

Jag som är veggi är extremt skraj att det ska smaka get eller får av ostar. Chévre är verkligen inte nåt för mig!! Huvva! Men detta var nåt magiskt gott!

Jag förstod att det var skruttdyr. Så när tjejen tog en bit sa jag hälften.

Det var typ max 3 cm. VET NI VAD DEN KOSTADE!!! ???? 120 bagis för dom centimetrarna.

Well well, då vet man det. Adam och jag åt den under andakt;)

Till vitlöksosten var det gudomligt!

Helena och jag har packat upp massor av nytt idag. Vi har snott på som bara den hela dan att det inte alls blev nåt väskfotande, sorry. Måste ju se till att allt är i sin ordning i morgon när vi har öppet igen.

Men vi återkommer.

Och då kanske vi lägger ner den här matbloggen och återgår till det vanliga:

Kläder och inredning.

Bara det att jag gillar allt som är GOTT!

Kram på er,

Eva

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej

Vilken härlig överraskning.
Tänk att bara fylla 25 också och ha så duktiga söner.

Ha det bra

Kram

Photo by Maria sa...

Vilka söner.. Ja nu har de ju bevisat att de an fixa mat, kanske inte så smart av dem ;-) Ha ha.. Men så mysig överraskning..
Den där osten ser ju inte så god ut men jag tror dig när du säger att den är det :-)

Ha nu en bra dag..

Kram Mia