måndag 25 oktober 2010



I flexibilitetens tecken!


Sitter nu i bilen... ni tror inte det är sant - lyssnar på fransk cafémusik! Maken var ute på lunchen idag och inhandlade. Kunden före honom i kön efterfrågade fransk "softmusik".


-Det är inte sant sa den unga killen i butiken. Två på raken!


Har väl aldrig hänt förr!!




Mycket underligt tycker jag med. Vet inte om ni kunder kommer att gilla det?? Verkligen speciellt är det. Måste nog ha det på nån thebjudning kan jag känna.




Well well, här sitter jag alltså i bilen och gör ett inlägg. Höll på med det när jag fick order att gå ut och vara sällskap in till stan och inhandla väggskivor. Och vara bärhjälp också förstås;)


Ja, då har ni bygget här. Visst har det kommit långt!


Såååååååååååå kul är det!


I morrn är det dax att kolla golv. Måste bli klinker trots att jag tycker att det är lite kall känsla. Men eftersom vi har lagt golvvärme är det skönare än trä. Det blir inte lika varmt på golvet av det tycker jag.




Har ni sett den lilla gluggen. Korvförsäljargluggen, sa snickarn. Håller med.



Här har ni nu dagens mos.



Jag kokade upp vatten i thekokaren. Går ju rackarns snabbt. Sköljde bara av potatisarna. Rappt som tusikens. Sen när dom kokat klart var det bara att ha i smöret, mjölken och kryddorna.

Jag tar bort lite av skalet när jag vispat. Men det behöver man egentligen inte. För det sitter mest smak i skalet.





Låter jag som en skolfröken kanske??

Men jag tror inte det är så vanligt med mos m skal i.

Grabbarna älskar det så dom mumsade som vanligt.

Bara att prova.

Lätt som en plätt.



Nu ska jag ut o bära skivor. B L Ä:((
Men sen smiter vi in o köper med oss lite mumsig glass hem!


Kram kram
Eva

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var bara försiktig med skalet på potatisen när du gör mos, själv blev jag riktigt sjuk en gång när jag åt potatis med skal för där sitter något som kallas jordbaskilusker och får man i sig dem blir man j*t kass i magen kan jag lova digg.. Var på sjukamn och testade så dem hävdade att det berodde på jordbakterierna.... Annars låter det gott!

Ska bli kul att se utbyggnbaden färdig!

Stina sa...

Kan tänka mig att det blir fint.:-) Kram Stina