tisdag 26 oktober 2010


Min första stora dundertabbe...:((



Inte lätt med bygget. Vi hade tänkt oss en lång vägg med fönster ner mot vägen som också är ut mot ängen och hästarna. Hade varit fint.



Men vi var tvungna att ha lite "vägg" också så vi bortrationaliserade det.



Men, jag sparade två stycken bredvid varandra.




Bredvid varandra!!!



Herregud, Eva dingsnöre!!! Hur dum får man bli!!??


Jag som inte alls gillar breda gardiner, det är super svårt att få det snyggt i breda fönster.


NU GÅR JAG MIN DUMSKALLE OCH GÖR ETT BRETT FÖNSTER.



När jag får göra precis hur som helst. Behöver inte alls ha två fönster ihop.




Jaja, när sånt här händer tröstar jag mig själv med att det är faktiskt världsliga problem.


Det kommer säkerligen att bli rätt ok i slutändan och det här är ett miniminiminiproblem jämfört med allt elände i världen. Men eftersom det är mig själv jag har att skylla så är det så mycket enklare att bli irriterad... ska försöka sudda ut det ur hjärnan nu.
Gjort är gjort!



Har hur som haver precis nu ringt och beställt en liten putte häll.
Två plattor. Räcker gott för oss.
Ska bara smälta choklad och värma glögg;)
Maten skall vi göra i ugnen som jag ska åka iväg och kolla på idag.

Fantastiska band.

Det har vi fått nu. Helt ljuvliga.

Passar ruskans bra till dom här papperen som också kommit.

Jag älskar ju paketinslagningar i fina papper och snören.

Dom här papperen kan man köpa i ark. 14:-/ark.

Nu ska jag iväg ut igen. Måste prata med elkillen.

I morron ska jag försöka hinna med och fota vad Henrik håller på med för läckert.

Nåt jag köpte till bygget för ett och ett halvt år sen, och som jag ser framemot grymt när dom är på plats. Och nu är det nära;)

Solkramar från oss!

Eva

3 kommentarer:

Huvudboken sa...

Hej! Du kan kanske välja att se det som två fönster ändå. Ett tips kan vara att bara ha 3-4 glashyllor i det ena fönstret för att visa vackert glas. Det är otroligt fint med glas i ett fönster och ofta har man svårt att visa det på ett bra sätt inne i en butik.
i det andra fönstret kan du ju gardina till det!
Å vad jag kan sakna att pyssla i min butik när jag läser din blogg!! Du är en energispruta för mig och jag önskar dig allt gott!
Hälsningar
Ingela i Torsåker

Unknown sa...

Hej

Det är inte lätt att få till det.
Man har gjort några tabbar i renoveringen, men man lär sig under resans gång.
Ha det bra

Kram

Photo by Maria sa...

Jag har tre breda fönster i huset och jag tycker visst man kan få det både snyggt och mysigt.. Så du kommer säkert på ngt fint :-)

Kram Mia