söndag 24 oktober 2010

Ny Smultriskaka:)





Sandra såg ett recept jag läste här i veckan.


Det är så himmelens kul för hon gillar också att baka.


För er som inte är så insatta så är Sandra våran Adams tjej. Mycket trevligt för oss!




Idag när dom kom hade hon bakat den.


RACKARNS GOD!!! Ujujuj, en riktigt lyxig kakvariant. Hade tagit lite tid att göra, men det är väl då dom blir som godast;)





Det är verkligen hur roligt som helst att hon delar mitt hysteriska bakintresse. Inte alls så att jag står och bakar hela dagarna, absolut inte. Men om jag någon gång skulle få tomt på "göra listan" så är bakning definitivt prioriterat. Skulle kunna tänka mig att gå en konditorkurs. Sååå kul!! Då är det ju kul att den enda kvinnliga varelsen förutom lilla katten Maja som finns kvar i huset efter våra brudars flytt - tycker det är skoj att snacka kaksmetsvisp....




Så nu har Sandra faktiskt fixat en ny Smultriskaka. Igen. Troligtvis blir det premiär för den på onsdag redan. Toppen kul!


Tiden går så snabbt....



När jag skulle ut och fota och visa er byggbilder var det för mörkt:(


Tiden rinner iväg - man hinner liksom inte med. Innan jag drar iväg till Ikea i morron fixar jag det. Då borde det ju vara ljust.



Visar vad som ökat vår arbetssituation markant här idag.

4 lysrör på vårt nygjorda lager!!!!

Simon som satt upp dom säger: -Jag tycker att dom är lite skumma.

-Va??? säger jag.

-Jo det är lite skum belysning.

Då stängde jag av lampan, det blev kolsvart.

Nu sa jag, nu kan du börja snacka "skumt". Så här har vi haft det i fyra år, man ser inte ens handen framför sig, snacka om att famla i mörkret.

Förstår ni - Smultrongården GOES 2010, aha aha o yeah o yeah.

Ge oss några månader till så är vi helt på banan:))

Bästa söndagskramen till er alla

Eva

Inga kommentarer: