tisdag 19 oktober 2010

Nya skåp

Har vi fått in i vår lilla butik.
Om ni tittar längst ner så syns det att det är glas i luckorna som man drar för.
Ett riktigt snyggt skåp. Visade det ju innan men då fanns det inget i. Blir lite annorlunda "i miljö".


Vad tror ni jag hade i kartongen med från Vence??
Hade köpt det i den här butiken.
En tjej som köpt vår grannes butikslokal där han haft litografitryckning.
Nu har hon gjort om det jätte fint till inredningsbutik där hon renoverar möbler.
Läckert som bara den tycker jag!
Hon ska tydligen ha samarbete med någon i Danmark som ska sälja hennes möbler där.
Hur? Frågar jag mig.
I min värld är det ok priser i Frankrike. Men hur ska hon kunna tjäna på det när dom först ska skeppas till Danmark - sen ska personen i Danmark överleva också..??
Omöjlig ekvation i min lilla värld.
MEN det går ju alltid att sälja till knösusar som inte kollar prislappen förstås.
Verkar ändå rätt knöligt tycker jag.

Här utanför står då mitt lilla fynd, haha!
"Lilla" 150 cm brett.... MED GLASRUTOR I!
(Ni förstår väl att maken tycker att jag är HELT normal när jag skall släpa hem det;)

Jag hade kommit på att jag kunde klippa ur hård kartong och lappa i varje ruta. Det gjorde jag från båda hållen.



Sen tog jag tidningspapper nästa varv.
Slutligen kartong utanpå hela kalaset.



Jag var verkligen orolig att det skulle komma i krossbitar kan jag lova!
Man har ju liksom varit med några gånger och sett godshantering på planen. Hmmm.




Men det otroliga hände och det var helt! Jippiieee!!!


Nu återstår bara: Vart skall vi ha det??


Hur som helst



BRAÅHAGREJ, eller hur!



Det här fyndet blev dock kvar.
Riktigt ledsen var jag över det kan jag lova!!
En gammal fransk "äggkorg". Dock kan dom inte haft ägg i den för den är GIGANTISK!
40 cm diameter. Såg framför mig den hängandes i vårt nybygge nånstans med fina julkulor el dyl i. MEN men men... inga sura miner här, den är kvar i Vence och får användas till nästa jul.
Blir bara rätt lack när jag ser hur läckert det skulle kunnat bli.
Jag anser ju att i princip inget är omöjligt - men i detta fallet fick jag välja på fönstret och korgen. Och då blev det fönstret eftersom det kan vara möjligt att det kan passa i bygget.
Inte säkert men kanske kanske.
Den är lurig att få hem korgen. Går ju liksom inte att böja ner någonstans alls.
Nöt att knäcka till nästa gång!
Har ni sett på Malous program om uteliggare.
Nu kan man skänka kläder till TV 4 och dom ger dessa stackars människor.
MYCKET BRA INITIATIV!
Behövs nog på fler ställen i landet.
Nu ska jag prova kläder som kommit. En svart snyggklänning med kofta till. Kul.
Hoppas den har "rätt" passform.
Återkommer i ärendet.
Kramkram på Er,
Eva



3 kommentarer:

Edtiaflicka sa...

Vilket häftigt skåp! Lite annorlunda och det gillar jag!

Kram Ida

Photo by Maria sa...

Ursnyggt skåp, hade passat bra hemma hos oss :-)
Och vilket fönster så snyggt.. Förstår att du ville ha hem det, vilken tur att det var helt..

Kram Mia

birgit sa...

Tack för en trevlig em igår.Jättegod sallad+toppenbröd och en underbar halloncheescake.En speciell höststämning i det lilla gòa huset, Birgit