måndag 18 oktober 2010



Stället där LIVET TAR EN PAUS

Där har vi varit nu. Hanna sms:ade dom orden och det är verkligen hur slående som helst.
Kan inte passa bättre.
Förstås är det i Vence vi varit och fixat lite.
Tjejerna hade donat om rejält i butiken. En stor soffa såldes och då var det bara att fixa iordning så det blev schysst i "soffhålet". Och riktigt snyggt blev det! Den turkosa färgen är ju bara
HELT UNDERBAR!

Visst är det enkelt att fota speglar... ett snabbfoto kan man säga att det blev. Precis när vi skulle dra till flygplatsen kom jag på att jag ju förstås ville ha en bild på nya spegeln med mig hem. Så det blev snabbt men det blev ju dock en bild!
Som bekant är vårt lilla ställe så litet att det benämns inte ens lägenhet utan studio. Har fått för mig att vi ska fixa en vägg med speglar. Vi hittade ju den rektangulära förra gången och nu hade antikaffären i lilla Vence den avlånga som jag tycker var hur fin som helst! Jag ville att dom båda skulle sitta närmare varandra och att man "fyller på" vart efter. Men det tyckte inte maken och då får det vara så tills påfyllningen kommer.... den vita lampan är dock rätt opassande nu men den får också vara kvar eftersom vi inte har nåt annat än.
Rätt coolt tycker jag om det blir en vägg med flera olika speglar på. Det är ju spegeldörrar mittemot också så det blir rätt läcker effekt.

Så här ser tajkons ut när dom reser...

Jag visar en annan dag vad det är i paketen. Ojojoj jag kan säga att det inte är nån vanlig grej man släpar från Frankrike direkt. Hahaha!

I Zara påsen har vi två planscher som vi köpte på Handelsbanken i Nice. Dom hade haft Lars stora idol där: Gösta Linderholm med fru. Dom hade sjungit, pratat om Provence och visat sina alster. Då var vi ju liksom bara tvungna att kolla in den....

Sen är det bokföringspapper som tittar upp. Gäller att se till att flygturen utnyttjas på bästa sätt;)
Här kan jag säga att det händer en del med olika byggen. Både utbyggnaden och svärfar som gjort ett ruskans SUVERÄNT lager åt oss. Ujuj! Ni ska få lite uppdatering i veckan.
Härligt med måndag - ny kul vecka väntar.
Kram på Er
Eva

Inga kommentarer: