måndag 25 oktober 2010

Viktigt ämne - så enkelt - men hur SVÅRT kan det bli???



Jag vet jag vet, jag har lovat byggbilder idag... det kommer. Lovar.
Men jag är fortfarande inne och jobbar. Har Malous morronprogram på.
Så bra ibland. Då höjer jag volymen så jag hör genom alla vispar och allt jag använder.
Idag pratar man om genmanipulering och ren och förstörd mat.
Ett ämne som ligger mig VARMT om hjärtat.
En kille fick förbud att göra eget potatismos i sitt gatukök. Det var inte godkänt för det.
MEN det var godkänt för att servera pulvermos med giftiga tillsatser i... hm. Hm igen...
Viktigt som attans - men så enkelt.
Kasta bara ner potatisar i kokande vatten - i 20 min kan du göra nåt annat.
Sen tar det lika lång tid att vispa ihop potatisarna med smör och mjölk som pulvermoset tar att koka och vispa.
Vips har man räddat sin kropp från ytterligare en massa tillsatser;)
Det går till och med att behålla skalet på om man har ekologiska potatisar.
Gott gott!
Vi måste hjälpas åt - tillsatser bort bort bort. Då kan alla småodlare få lite uppsving också;)
Lovar återkomma med byggbilder - var bara tvungen att dela med mig...
Tjing på ett tag!

Inga kommentarer: