onsdag 10 november 2010


Här spikas tak;))

Nu när "mössan" kommit på har temperaturen höjts med flera grader.


Tjohoooo vi kommer att få ett varmt hus, jipiee!!


Men det var ju faktiskt det som var meningen också...







Vi har valt att använda hyvlade bräder. Trots att det tydligen är ruskigt modernt att ha ohyvlade "ruffa" bräder i taket. Som är riktigt breda också. Ser lite ut som skivor.

Men nix, så blev det inte. Vi ville inte vara moderna utan tog det här istället.
Kommer att måla bräderna i matt vitt. Snyggt tycker vi.

Helena är ute i butiken och plockar upp julpryttlar.

Kunde inte låta bli att fota den här lilla gullisen.

Liten och rar....

Här är en receptsamlare. Eller om man vill ha den till någon annan förvaring.

Annars kan man ge bort den i julklapp och lägga i t.ex julgodis och skriva ett fint recept till.

Kul gåva att få.

Vill man inte baka själv kan man ju ta den här kakburken och ge bort.

Jag har som ni ju redan vet, lite av burkmani. Så ser jag fina burkar har jag svårt att låta bli att beställa. Det bästa är att i den här ligger smaskiga kakor också.

När kakorna är slut har man en tjusiga burk att ta fram till jularna. Smart värre;)

Jag står inne och målar.

Det blir RIKTIGT RIKTIGT snyggt.

Dom nya fönstren är det. Skönt att få dom målade innan glaset sätt i.

Synd nog är dom andra som sitter därute nu, omålade. Dom är ju målade men skulle verkligen behöva slipas, kittas och målas om... Men det var omöjligt att hinna med så det får lov att bli i sommar istället. Och jag fokuserar inte på det utan glädjer mig åt det som är klart istället.

Tror att det har med åldern att göra.

Jag verkligen äääälskar linoljefärgen.

MEN och det är ett GIGANTISKT MEN....

VILKEN GRYM TID DET TAR!!!!!!!!!!!

Puh, för en som vill att det ska gå undan i svängarna är minst 24 tim torktid liiiite väl långt.

Hoppas jag har ett fönster färdigt i morron så ni kan få se.

Allt gott till er alla!

Och hörrni, KÖR FÖRSIKTIGT

Kramar Eva

1 kommentar:

Photo by Maria sa...

Åh vad ni står i.. Önskar jag hade haft den farten på mig..

Så fint taket blir och gott med värme..

Kram MIa