tisdag 23 november 2010




Tankarna jag ville delge er....




Kolla på den här väggen. Vet ni hur det ser ut bakom...



Obs! Bilden är gammal och tagen INNAN julen kommit fram!



Har funderat över det här med julen....




Vi som bor häruppe i kalla MÖRKA nord är ju kanske extra nördiga med julen.



Den innebär ju extra guldkant på vardagen.



Vi pyntar och pysslar.






Eldar en massa ljus och tar fram ljusslingor, stjärnor och stakar högt och lågt.




Så här ser det ut på baksidan!


Det är bara en asfaboard och plywood som skiljer rummen åt.


Hur sugen tror ni jag är att öppna mellan rummen på en skala??!!!



I slutet av SEPTEMBER fick vi frågor när vi ska börja ta fram våra julgrejer...




Jag kan ju tycka att man ska vara gammeldags och göra det när det är tid för det.





MEN vi har ju en affär.



Jag tror faktiskt att våra kunder vill att vi ska gå lös på julen mycket mycket tidigare än vad vi alltid gjort.






Helena i den fina tunikan från Branting och stickade tröjan från I Say.

Den är ju så söt att ha över det mesta. Jätte fin färg på den!


Så mitt i allt bestyr till julmarknaden fick jag en liten idé.






Kanske borde vi njuta av julen extra länge.



Vi kanske helt enkelt skulle ta och bli ett julhus och fullständigt freaka loss!










Jag menar, vi har ju liksom alla attribut som behövs.



Smultrongårdshuset är ju som gjort för att exponera julsaker i.





Min tanke var då:


Redan sista helgen i oktober gör vi RIKTIG jul.



Kanske inte helt och fullt i ALLA rum men i dom flesta.


Vi kunde ta emot tjejgäng som kanske reser en bit och gillar julprylar.



Jag vet ju att det finns speciella bussresor för såna julutflykter.



Det är ju flera av er som kommer hit långväga ifrån, som frågar om vi inte skulle kunna fixa nån bussresa. Ja, inte vet jag??




SEN helgen före första advent - då kör vi våran julmarknad som vi alltid gjort.



Med extra erbjudanden osv...








Ja, inte vet jag.



Vad tror ni??







Ni kanske tycker att jag inte är riktigt klok som tänker på NÄSTA ÅR redan NU!?!









Men har man butik så kräver det verkligen lång planering när man ska göra nåt särskilt.



Jag menar, jag som gillar att ha aktiviteter får ju se till att det inte krockar med nåt annat.



Och på hösten har vi ju bara höstmarknaden som är sista helgen i september så det är ju lugnt.








Sen ska det ju handlas in EXTRA MYCKET prylar då.



Jag menar - det måste ju verkligen vara överfyllt redan i oktober då.



Plus att det ska räcka för dom som kommer i december också.









Inte lätt att veta - men en sak vet jag redan:



Jag själv älskar julen - plus alla som jobbar här också.



Och bevisligen tycker våra kunder att vi alltid varit försent ute att ta fram den.










Jag har varit i en julbutik i Bremen som säljer julgrejer året runt.



Där är det kullerstensgator och huset det låg i var verkligen ett riktigt julhus. Så stämningen kom även mitt i sommaren.



För oss som är barnsligt förtjusta i julen tror jag inte det spelar nån roll när vi shoppar på oss nåt nytt juligt. Man tar ju fram det när tiden är inne i alla fall.











Minsann, en liten fundering men ack så stor om det blir realitet:)





Vet ni vad jag ska göra nu??


Min vanliga härliga morronsyssla.

EN TUR TILL BYGGHANDELN.

Jag letar en viss liten profillist som ska sitta på disken.

Sen en till tur till Ikea.

Nåt mer skåp till köket.

Plus att jag KANSKE kan få hämta ugnen.

Mmmm vad kul!!!

För en som ÄLSKAR att baka och laga mat känns det URKUL att hämta ugnen som har EXTRA MYCKET KRÄM i sig;)

Vi har kört sönder elementen i vår privata ugn så en ny rejälare sak kommer att göra susen!





TJINGELING PÅ ER
Kramar Eva

Inga kommentarer: