torsdag 23 december 2010

Jag har varit ute på vift:)

Gjort sånt som jag egentligen faktiskt inte alls får göra...
Ute på reportage.
Min tid räcker ju liksom inte till egentligen och 2 dagar innan jul är det kanske inte precis det man borde göra.
Men, men har inte på nåt vis i världen kunnat göra det innan för byggets skull. Så det var bara att gilla läget och dra iväg. Jag ville så gärna att det skulle vara jul i hemmet vi skulle till.

Här är det mannen i huset som visade vad han brukar göra till julbordet.
Kära nån!
Inga vanliga doningar kan jag!
Hur proffsigt som helst - inte konstigt för han är ett matproffs.

Fantastiskt kul - jag ÄLSKAR ju mat och att prata om mat, haha!



Här är deras supersöta lilla flicka som klär sin egen lilla gran.


Mamman i familjen bara älskar julen.
Hon förbereder och pysslar med allt.
Gör alltid egna julkort.
Årets var väl bara helt bedårande!

Först en liten ängel som plockar med snöflingorna.


Sen får man se hela henne på kälken.
Ujuj som en riktig liten dröm.
Fantastiskt trevligt att ta del av den familjens julförberedelser, det kan jag lova!
Energin och kreativiteten flödade.
Jag var fylld av massor av positiv energi när jag kom hem:)

Magdalena hade inte möjlighet att komma ända hit till Örebro nu innan jul.
Så Andreas Varro som tog Smultrongårdsbilderna, var med.
Han tog otroligt fina bilder som jag hoppas ni kommer att få ta del av så småningom.



Mer klädfoton.
Fick ta kort på vår snälle kund i lördags.

Ville visa kaninvästen som kom tidigare.
Den var helt kanon ihop med nya Mollytunikan.
Synd nog så syns det hur dåligt som helst.

Men västarna var underbara. Fina och kanonsköna.
Nu i den här JÄKLA OTÄCKA SIBIRISKA GRÄSLIGA KYLAN skulle man väl vilja att ens egen hud var av kaninskinn eller vad säger ni??


Hur som helst är västarna slut men igår hade vi säljaren här.
Vi beställde höstkläder.
URSNYGGA!
Jag lovar!!

Bland annat urläckra ponchos av kanin. Ujuj mjuka och underbara så det var inte klokt!

Världens goaste lilla kanintax.
Han är bara en litenliten valp men ska visst inte bli så mycket större heller.
Det är en liten kanintax. (Det är mycket kanin här nu, hihi!)

Hur gullig är han inte!
Så jätte lik den lilla strävhåriga tax som vi hade när jag var barn.
Lilla Polly, världens snällaste vovve.


Vet ni - nu ska vi ta fram julgransfoten och klä granen.
Bad maken inhandla en kungsgran igår.

Jag hade tänkt mig en liten variant.
Maken kommer hem med en som är tre meter.

Jag ställer mig och storskrattar - hur kan du bara köpa ett sånt vidunder säger jag!??
Jag ville ju ha en liten gullig en i år.

Självklart ser han ut som ett frågetecken!
HUR skulle han kunna veta att jag ville han en annan typ om jag inget säger...??

ÅÅÅH, ibland blir man väl bara för trött på sig själv!
Frågade om han trodde att vi kunde lämna tillbaka den.
Det verkade han inte tycka så jag la ner det...

Hörrni - vi har halva priset på julgrejer nu.
ALL JUL.

Här ska in nytt fräscht ljust så snart julen är förbi.
Det kan vi lova!
Ta det lugnt i förberedelserna nu.
Kram på er
Eva

1 kommentar:

mig & alice sa...

Vill bara kika in och önska dig och de dina en riktig God Jul.

Julekramar i massor
Melinda