tisdag 28 december 2010

Tjooohooo!

Är Sverige bäst eller??
Idag hos tandläkaren sa han: -Jaha, då ska jag visa dig vad det kostar.
Hm, tänkte jag. Ska det behöva vara så krångligt. Säg summan bara så betalar jag.
Nej, så enkelt var det inte!
Summan idag är 636:-.
Mmm, svarar jag.
Ja, och det är ju 2 år sen du var här.
Ja, svarar jag igen.

Då har du 150:- från i fjol och 150:- från i år i bidrag.
Bidrag säger jag då, vaddå för bidrag!??

Försäkringskassan ger bidrag till tandvård varje år svarar han.

Wow tänker jag. Inte varje land man har det så i.
Sverige är bäst - kylan till trots;)

Så det var ju kul att gå till honom idag. Ska nog gå dit lite oftare...

Sisådär ja, då har hittat receptet.

Advanced dinner, känn på den!

Fick för mig att försöka eftlikna dom OTROLIGA restauranter som finns i Vence.

Där fick vi sellerisoppa för att sätta igång smaklökarna innan måltiden.

Så den här tänker jag göra. Klicka här så har du receptet!

Sen blir det gorgonzola och valnötsfyllda pastaknyten som är upphettade i skirat smör, salt, peppar o citron. Det är så grymt gott!

Rödbetschips med vitlökskräm.

Som varmrätt nåt läskigt djur (sorry men jag tycker det).
Med rödvinssås och vaniljrostade rotsaker.

Potatismos med västerbottenost och gula kantareller.

Tror det kommer att bli kanon mums.


Skulle vilja hitta nån läcker efterrätt också.

Vet i katten.

Nån som har nåt förslag??

Jag vet vad jag ska göra - sätta Sandra och Adam på det.

Eller hur, det måste ju bli bra;)


Adios igen då!

Eva

Inga kommentarer: