måndag 24 januari 2011

Smaskens vilken god söndagsmiddag det blev;)

Rotfruktsgratäng, sellerpiccata, sallader och goda såser.

Dom som äter kött fick det.

Pratade med min bror. Frågade om han hade nåt såstips.


Svetta lite lök, ha på dijonsenap, någon fond (grönsaks tog jag) och grädde, krydda och låt koka.

Han är ju kock "i sitt tidigare liv"... så det är ju liksom så enkelt för honom att bara komma med tips. Jisses vad den gick hem! Jag hade dijonsenap cassis. Alltså svartvinbärssmak. MUMS!

Efteråt gjorde Adam dessa godingar.här http://sotasaker.com/snabbglass-med-mango/ är receptet.

Nyttigt smask!

Vår förra granne besökte oss igår.

Då föll mitt löfte om idéfriasöndagar.
Jag har ju liksom lovat familjen det...

Men han är den andre att på kort tid säga att "Eva, det borde du göra"!!

Och, ja, dessvärre tycker jag ju också att det skulle vara ooooootroligt kul så kanske, kanske blir det så. Lite att klura innan det går att genomföra förstås.
Självklart har det med Smultris att göra.
Ett område jag inte är helt hemma på.
Men som jag länge önskat mig kunna mer på så då kanske det kan bli av.
Plus att det skulle intressa både maken och mig.

Eller hur gör det inget när idéerna inte är ursprungna ur mig själv;)

Idag städas det.

På onsdag förväntas våra besökare komma till en doftande
AJAXGÅRD;)

Hörs snart igen!
Kram på er,
Eva

Inga kommentarer: