torsdag 27 januari 2011

Vilken kväll igår;))


Jag skrev ju tidigare att "ikväll ska jag kolla det nya matprogrammet". Mmm tjena, blev inget av med det då. Utan IGÅR var första gången jag såg det.
Adam o jag såg det ihop. Jäklars vad kul det var!!!
Vi sa att vi skulle ta 20 lökar var och träna tills vi kan skära dom så där dundersnabbt.
Vi är rätt snabba nu redan men den där snygga sista snitsen är vi låååångt ifrån!!

Övning ger färdighet - jag vet. Så det kanske blir en "lökskärardag".
Tur vi människor har olika intressen eller hur...

Efter Mästerkockarna kollade vi Per Morbergs egna program.
Jag bara älskar när han lagar mat.
Vet att många inte delar min åsikt.
Men jag ÄLSKAR PASSIONERADE MÄNNISKOR!!!
När man ser att dom brinner för, och älskar det dom gör.
Det ger mig en otrolig energi att se sånt.

Frukosten intog jag lyssnandes på denna yngling.
Olof Gustafsson, 17 år.
Med siktet inställt på att bli dollarmiljardär om sisådär 63 år.

Snacka om målinriktad. Han når troligtvis dit.
Men säg att han misslyckas - säg att han bara blir dollarmiljonär - ja, bara det är ju en makalös framgång.

Helt ärligt tror jag inte att det är pengarna i sig som driver en sån här kille.
Det är vägen till hans mål.

Oj, vilken härlig energifull kille med glimten i ögat:)
Kan tro att många retar sig på honom.
Men det är nog mest AVUNDSJUKA.
Ingen rolig sjukdom. Riktigt hemsk.
Troligtvis rätt vanlig bland människosläktet.
Hur kan media spåra upp att Kamprad skatteplanerar!??

Han har betalat nära 6 miljarder i bolagsskatt.
Om karln vill ha pengar nånstans där det är mindre skatt - är det så konstigt??!
Han gör troligtvis rätt för sig ändå.

Finns det någonsin någon som kommer att föra Sverige ut i världen som han gjort??
Säkerligen inte.

Ätä köttbullar på blå/gula Ikea i Dubai. Dricka vin på blå/gula Ikea i Frankrike.
Såna gånger är jag stolt att vara svensk.

Tack Ingvar, du har gjort mitt älskade land känt.
Synd att AVUNDSJUKAN finns...

Minsann, nu måste jag ut. Har ju lovat er att fota lite snygga prylingar idag;)
Tjing på er!
Eva

3 kommentarer:

Unknown sa...

då kan jag berätta att det finns SM i lökhackning (nej jag vet inte vad det heter egentligen) o min bästa väninnas bror vann den tävlingen 2010... knasiga saker man kan tävla i.

Anonym sa...

Hoppsan! Tror du att det är avundsjuka som ligger till grund för reportaget i Uppdrag Granskning? Det handlar väl om att marknadsföra sig som svenskt och sedan inte bidra till den svenska välfärden. 6 miljarder i all ära - men det skulle ju ha varit mycket mer. Den skatteplanering som Ingvar, men även andra stora bolag, bedriver med att placera pengarna utomlands för att slippa svenska skatter medför att skatterna inte hamnar där de ska. Det är därför det går dåligt för Sverige med avsikt på skolor, omsorg, snöröjning etc. Fult och otacksamt!

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Hej på dig!
Håller med dig helt och fullt
när det gäller Kamprad!
Jag är också så jädrans trött
på detta ur svenska sätt att se på människor som är duktiga och frammåt
Han har väl verkligen bidragit med massor.