tisdag 15 februari 2011

Då var jag hemma igen.

Ja, vad ska man säga!???

En erfarenhet rikare, JA!

Men riktigt, riktigt läskigt var det. Om du har blivit bestulen på nånting så vet du hur det känns.
Hela oron runtikring det är verkligen hur hemskt som helst och man mår dåligt som 17.

Innan man fattar vem det är, vad personen har tagit. Hur man ska komma åt och kunna anmäla den som gjort det, om man nu kommit på det. Ja fy tusan det är hur lång tid som helst känns som, av oro och undran.

Det är snart ett år sen det hände och självklart försöker man ju släppa det hela!

Men nu när det kommer rättegång blir det så påtagligt igen. Helst hade jag velat strunta i det hela men då skulle jag inte fått ett dugg för det stulna plus att jag fått böta om jag inte dykt upp.

Och nu ska jag gå och vänta på vad som bestämts i målet i två veckor till.

Usch jag mådde så fruktansvärt illa när jag såg tjejen som gjort det att när jag skulle prata kunde jag knappt säga nåt utan började nästan gråta.

Tänk vad andra människor kan påverka en. Det kändes som allt hände där och då när jag såg henne igen.

Nu är det gjort. Ska försöka till 100 att glömma det hela nu och inte tänka på det förrens beslutet dyker upp i lådan:(

Nu blickar vi på nya roliga grejer: 12 kartongen Odd Molly stod på parkeringen när jag kom hem:)))
Glömmer den ena verkligheten och dyker ner i den andra - mycket trevligare;)
Berättar snart vad det var som kom!
Kram igen,
Eva


5 kommentarer:

Nanna sa...

Det låter verkligen inte kul det som hände! Skickar lite styrke kramar!

Signes Vind sa...

Så jobbigt..... Hoppas du snabbt kan stryka över och gå vidare.
Kul att du fått så mycket Odd Molly här i Göteborg är nästan allt restnoterat så jag längtar ;-)

Må så gott kramar - tänker på dig / Lotta på Signes vind

Birgit sa...

Tänker på dig och tror att, trots allt du gått igenom, är du är stark nog att gå vidare. Önskar dig allt gott.

Emilie sa...

Hej! Var inne och handlade lite idag och blev väldigt nyfiken på vad det är för tapet ni har inne i "rearummet", så oerhört fin - liksom allt annat!
Mvh Emilie

Anette Lundberg sa...

Usch, låter jättejobbigt! Hoppas att det ändå kan komma något gott ur det. Jag får inte ihop någon resa till Vence i år. Med lediga datum, flyg och ledig tid;(. Får satsa på nästa år istället. När börjar du ta emot bokningar för sommaren 2012?
Kram Anette i Skellefteå