tisdag 22 februari 2011

Vad gör Danskarna??!

Jobbar danskarna mindre än oss svenskar??

Jag har ju en massa danska leverantörer och det finns INGEN av dom man kan ringa kl 08.00. Men idag tog det i alla fall priset!

Den här firman har öppet mellan 10-15 och på fredagar 10-12.

Nu KUNDE det ju vara så att man jobbar från 08.00 men inte svarar i telefonen.

Nej, så är det inte. Inte senare på eftermiddagen heller.
Jag fattar ingenting.

Jag har ju alltid sagt att jag SKARPT gillar Danmark, deras looosa stil. Det är lite HAKUUNA MATATAAAA över dom, eller hur! Men har dom verkligen så många färre arbetstimmar än vi?? Det verkar otroligt.

Käre maken missförstod mig lite när jag ventilerade funderingarna.
Han sa: -Ja men då ska du se norrmännen, dom är ju tydligen hur lata som helst!

Va, sa jag, hur kan DU veta det??
Nej, det vet jag verkligen inte men dom har ju tydligen nån diskussion i media nu hur lata normännen är kontra svenskar.

Jaha, det var ju en lustig diskussion!

Jag har ingen aning om lathet. Jag tycker bara att norrmän och danskar är fantastiskt TREVLIGA. Känner en hel del. Både här och i Frankrike.

MYCKET trevliga till och med.
Orkar dom för att dom jobbar mindre??

Nej, nu blir den här funderingen komplicerad.
Det jag vet är att det är HINHÅLE att få tag på nån i Danmark på morgonen när man är på hugget och vill jobba!
Tjing på er,
Eva

Inga kommentarer: