måndag 4 april 2011

NÄR BARNEN BLIR STORA.....

Ja, vad gör man då??

Jag sa till maken i fredags: - inte kommer väl vi att börja spela golf när alla barnen flyttat - eller vad säger du???

- Nej, det tror jag verkligen inte, svarar han.

Tack o lov! Puh!! Man kan ju aldrig veta med en gammal bandyspelare, man går liksom aldrig säker...

Och hur vanligt är det inte att man blir golf och golfreseälskare.

Säkerligen jätte kul, men jag som är noll sportig och har ännu mindre bollkänsla jag bör nog lämna det åt sidan. Våra barn har ju halverats i antal här hemma och det gör skillnad kan jag lova!

Inom en överskådlig framtid försvinner fler och då plötsligt är vi bara två som skall ha mat och rena kläder....

Alltså tid över, det är verkligen ingen fara att vi har det idag - men OM det skulle bli så - då vill jag vara BEREDD!

Jag är helt urkass på viner men tycker att det skulle vara himla kul att lära sig mer.

Så jag ventilerar detta och han är på.

Kul! Nu har vi tagit kontakt med en person som har ett oerhört stort kunnande inom området och lovat hjälpa oss.


Vi har ju en gammal matkällare som troligtvis i sommar eller nästa sommar får ny skepnad och då agera VINKÄLLARE. Kul:)


Så på Ost & Vinmässan möter jag en tjej som inhandlat en massa tjusiga gardiner från min butik i stan. Hon stod tillsammans med sin man och ett par till och visade upp deras alldeles egna whisky. Hon säger att deras killar hade ju blivit stora och dom hade tid över så dom ville satsa på nåt skoj. Gissa om jag skrattade! Prick samma jag sagt till L dagen innan. Så himla komiskt:)


Säkerligen kommer vi att hitta nån knytpunkt i framtiden och samarbeta.


Klicka HÄR så kan du läsa om deras fantastiska destilleri, vilket drömställe i Nora!!


Underbar whisky och sherry, det kommer att göra succé det är jag säker på.


Igår när det var gråare än gråast här fick jag mail av en av dom som besökte Vence i fjol.


Och jag kan säga att det piggar upp att se såna här bilder!

Jag klickade upp den på stor bild och hade den på datorn hela dagen.

Då fick hjärnan lite färgprakt och vackert att titta på och slapp deppa sönder över grådasset utanför.... Idag känns det som att det är något bättre - men fortfarande GRÅTT...


En sån lunch ute i det fria är inte riktigt tänkbart här än.

Vi har fått en otrolig respons för chokladprovningen. Jättekul!! Jag skall prata med Allana nu under dagen och bestämma datum. Sen mina vänner - då FROSSAR vi i choklad;) Härlig MÅNDAGSKRAM till er, Eva

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud så vackert det verkar vara i Vence....
Där skulle jag vilja vara :)

Veronica sa...

Det blev fel..jag är inte anonym...