fredag 6 maj 2011



Härlig sysselsättning när man vilar;)






En Smultrongårdsmacka, smultronloka och några trädgårdsböcker.... då är jag fullständigt nöjd;)))

Innan jag ens hade en vildaste aning om att det skulle bli bok så började jag fundera över vår trädgård. I och för sig inte så konstigt för det är ju som det värsta "Bombay" där...

Bestämde mig för att syrén skulle ansas, sly skulle ner till rötterna, träd röjas ner. Hmmm, vid närmare eftertanke hade kanske varit bra att allt varit lummigt och grönt - om ändå ej "rätt" grönska. Jag menar, om det är fel träd som växer i syrénbersån spelar egentligen ingen roll, viktigast att det är grön.

Det är det inte nu. Nu är det tomt.




Göre sig icke bra på bild. Hmmmm igen.... mycket bra planer måste smidas. Och det fort!

Kvällen blev härlig och jag fick ett skönt avbrott i kvällsolen. Fabbe hade gjort Smultrismackan. Han fick godkänt och det var ju tur, med tanke på hans sommarjobb;)


Bakom soffan där jag satt växer vintergrönan. Den blommor så det sprakar just nu. HELT LJUVLIGA är dom.

Har nog aldrig varit med om att det kommit mer besökare än idag, en dag då vi har stängt...

Trist för er som kommer, jag är verkligen jätte ledsen men det går bara inte att öppna när vi har stängt. Det är ett litet pyssel att tända både ljus och lampor i alla rummen. Och när inte det är gjort är det inte så mysigt .

Jag hoppas verkligen att ni alla förstår det.

Vi försöker att berätta och skriva det överallt så ingen skall åka i onödan....

Hur som helst - i morgon HAR VI ÖPPET;)


Välkommen då,


Fredagskvällskram


Eva

1 kommentar:

Lotta sa...

Tack för din mysiga blogg! Så god citronpajen ser ut! Ha en skön helg! Kram Lotta