torsdag 19 maj 2011


Här finns så sjukt mycket smultron.
Helt galet mycket - man fattar det knappt!

Kan ni tänka er att vi inte sått ett enda smultron och hela matkällarens tak är ÖVERFULLT av smultron.
Snacka om att vissa saker bara är menade.

Jag menar Postgården som vårt hus egentligen heter - det är ju liksom inte ett namn som jag är överdrivet förtjust i... Nej Smultrongården måste det ju vara - speciellt när gården svämmar över av smultron;)

Nu håller vi dock på att ta bort alla smultron från taket - det ska på jord där så det kan bli en vinkällare. Och vi kan ju inte täcka alla smultron utan nu planteras dom ut.

Fick för mig att vi skall fota smultron som svämmar över i hinkar till boken.

Inte vet jag, det nåt jag fick för mig, kändes som det skulle se riktigt härligt ut. Hoppas det gör det också....

Magda kommer på tisdag. Då är det kontraktsskrivning samt liiite fototagning. Inte så mycket utan det blir även en massa planering.

Boken finns liksom med mig hela tiden. Det är verkligen en process - nåt som måste växa fram och finnas där 24/7.

Ujujuj spännande som bara den!!

Spännande är det i butiken nu också.

Har ni sett såna mängder med smultron!

I morgon fixar vi med kläderna igen. Vi byter rum - igen. Är inte alls nöjd med det som varit. Vi tog helt enkelt och SLOG NER provrummet - haha! Det tog för stor plats - nu står ett jätte skåp där istället. Sen flyttas kläderna till gamla entrérummet. Hoppas det känns bättre....

Nej minsann, nu ska vi äta lite jordgubbar från torget i stan, mums!
Sen blir det plantering av basilika.

Allt väl till er denna blåsiga torsdagkväll,
kram Eva

Inga kommentarer: