söndag 12 juni 2011

SOMMARLOV - JIPPIE:))




Jag äääälskar sommarlov! Det roligaste som finns med barn hemma.
Men nuförtiden är det ju bara två som är hemma med sommarlov. Hanna pluggar ju också så hon har ju sommarlov och säkerligen blir hon här lite mer och jobbar då. Vi ligger rätt mycket efter så det finns att göra. Våran vinter har ju varit rätt full av elände på många vis:( och det har tagit sååå mycket tid, kraft och energi. Men nu har vi ett långt härligt lov framför oss som vi hoppas rätta till det mesta på:))



Lovet har börjat i högt tempo - i fredags med kusin Olles student. Jätte kul! Jag måste bara visa bilder när våran Adam hämtade honom på skolan. Mycket kul! När ni ser förstår ni varför...
Igår en stekhet dag på en öppen Smultrongård - mycket skoj! Direkt efter hade vi 18-års kalas för Adam. Jag var fysiskt med men mentalt rätt borta.... Käraste Magdalena kommer idag och vi ska jobba med boken. Kräver en del planering - för att inte underdriva.... självklart finns här mängder av rekvisita men det gäller att få till det KANON!



Trippeldesserten här över ska givetvis vara med samt dom här goda bullarna, förstås.



Här är den franska gamla äggkorgen som kom hem den här gången. Den är ju närmare 40 cm i diameter så det var ingen lätt match att få hem den. Men nu är det gjort!

Den skall definitivt vara med. Troligtvis får vi till nåt med den nu idag.

Nu ska jag bege mig ut i min Smultrongård och baka för nu dyker snart Magda upp.

Kanske, kanske kan jag ge nåt litet smakprov. Ska höra med Fru Fotograf vad hon tycker;)

Trevlig söndag på er alla!
Kram Eva

1 kommentar:

ansi-balansilivet.blogg.se sa...

Vi var på Smultrongården förra lördagen, men då var du tyvärr inte där. Vad synd, för jag hade tänkt höra mer om er lägenhet i Frankrike. Är den fortfarande ledig i början av september? Vi är intresserade av att hyra då.