söndag 31 juli 2011

Celebert besök

I onsdags hade vi celebert besök här på Smultris. Och jag måste vara ärlig och säga att personen ifråga är stor idol till mig. Visst kan man ha idoler i min ålder, eller?? Kalla det vad som helst - jag hyser stor beundran och respekt för mannen ifråga. Det är Salvatore Grimaldi - en man som gjort en resa man kan kalla duga. Själv kallar han det tur - ja, klart man måste ha tur - men turen kommer väl efter extremt mycket arbete, lr? Det är i alla fall min tro.

Här är han med sin vackra fru Eva Swartz. Om ni inte lyssnat på hennes sommarprat - gör det!
Mycket, mycket hörvärt. Känns som Eva gjort hur mycket som helst. Nu vd för bokförlaget natur & kultur. Härligt sommarprat:)


Vad dom gjorde på lilla Smultris kan man ju undra... skulle vilja ha en tavla med celebriteter som kommer hit. Det är alltid skoj på de ställen man varit på när man har nån tavla med kändisar. Tror att det kanske är mer vanligt utomlands. Men om man får ihop en sån tavla måste det ju först och främst komma kända personer. Och OM det nu gör det ska det ju vara nån som frågar om man får fota. Och det kan jag bara tala om - det är inte jag!! Så den skojiga tavlan får dessvärre utebli, tyvärr....

Bilden ovan är från cykelmagnatens invigning av deras cykelcafé. Han berättade om det och det lät verkligen HUR LÄCKERT som helst. Ni som har vägarna förbi - besök det, det må vara nåt alldeles extra.

Idag har jag lagrat energi;) sängläge i solstolen med en massa bra tidningar och boken för tillfället. Härligt! Men det är ju söndag... och ni som följer mig vet ju vad det innebär....

MAMMAS IDÉDAG

Självklart så även idag. Söndagarna är nåt speciellt för mig - idéerna bara poppar upp. Jag får verkligen skärpa mig för att inte bubbla ur mig alla. Men ibland bara MÅSTE jag. Idag var det stackars maken som fick stå ut och lyssna. Men han nappade på en, inte vanligt! Ska förankra den hos barnen och sen ska ni minsann få höra:) (Vi ska inte fråga om dom vill ha en lillebror eller lillasyster!!!)

Ut & njut i hängmattan du också
Kramar Eva

1 kommentar:

Unknown sa...

Min pappa som är ett Bianchi-fan har varit på det kafet och han gick på moln därifrån påstod min mamma...